stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 430520
  • 06 فروردین 1401 - 0:26
2
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان:

مباحث دانش بنیان وارد بحث های اطلاع رسانی گردشگری شود

مباحث دانش بنیان وارد بحث های اطلاع رسانی گردشگری شود
همدان- قلمنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تاکید بر ضرورت استفاده از پتانسیل مباحث دانش بنیان در حوزه گردشگری، افزایش نرخ بیکاری در استان همدان را ناشی از تاثیر کرونا بر حوزه خدمات و گردشگری دانست.
قلم | qalamna.ir :

قلم، ظاهر پورمجاهد در جمع فعالان حوزه گردشگری که با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: با توجه فصلی بودن گردشگری استان نیاز است برای خروج همدان از گردشگری مقطعی حمایت‌های کشوری صورت گیرد.

وی بیان کرد: استفاده از شعار سال فرصت مناسبی است که گردشگری را در حوزه دانش بنیان تقویت کنیم. در حوزه سامانه‌های اطلاع‌رسانی که خلا وجود دارد؛ می‌توان در کشور با استفاده از مباحث دانش‌بنیان اتفاقات خوبی را رقم زد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: ۴۲ درصد شاغلان استان همدان در حوزه خدمات و گردشگری مشغول به فعالیت‌اند که هم مزیت است و هم اشکالاتی را در پی دارد. از جمله مشکلات این حجم اشتغال در گردشگری و خدمات، اتفاقاتی همچون کرونا است که سبب افزایش نرخ بیکاری در استان شده است.

پورمجاهد خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که ابلاغ‌های کشوری به صورت شفاف اعلام شود. عدم شفافیت ابلاغ‌ها موجب شده تا ارگان‌هایی همچون تامین اجتماعی در بدنه و کلان تفاوت معناداری در اجرای دستورالعمل‌ها داشته باشند.

وی تاکید کرد: دستورالعمل‌های بانکی نیز باید به صورت شفاف به استان‌ها ارسال شود. گاهی دیده می‌شود مصوبات کشوری مرتبط با بانک‌ها از طریق برخی از بانک‌ها به شعب استانی ارسال نمی‌شود که موجب عدم هماهنگی و ایجاد اشکال در کار می‌شود.

وی گفت: برخی از تاسیسات گردشگری استان همدان مانند غارعلیصدر، تله‌کابین گنجنامه پیشران هستند. این تاسیسات باید در حوزه سیاست‌گذاری کلان در نظر گرفته شوند تا مجموعه گردشگری استان را با خود حرکت دهند. فرمولی در نظر گرفته شود تا مشکل غار علیصدر نیز حل شود.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.