stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 430407
  • 05 فروردین 1401 - 15:00
0
کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خبر داد؛

کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد در بسیاری از مناطق استان

کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد در بسیاری از مناطق استان
اصفهان_ کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد در بسیاری از مناطق استان از امروز تا یکشنبه هفتم فروردین ماه خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

ابراهیم هنرمند با اشاره به افت محسوس دما در ۴۸ ساعت پیش رو، اظهار داشت: کاهش دمای بین هشت تا ۱۲ درجه‌ای در بیشتر مناطق به ویژه در نیمه غربی استان به تنش دمایی در گیاهان و درختان منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان تا فردا بین پنج تا هفت درجه سردتر می‌شود، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به هشت درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه کمینه‌های دما در ۶ شهر استان به زیر صفر می‌رسد، ادامه داد: بوئین و میاندشت با دمای چهار درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان تا فردا پیش‌بینی می‌شود و چوپانان و با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین نطقهاستان است.

هنرمند با اشاره به بارندگی شبانه روز گذشته در غرب استان، ابراز داشت: بیشترین میانگین بارشی از خوانسار با ۵.۶ میلیمتر، فریدونشهر ۳.۵ و بوئینو میاندشت سه میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه امروز و فردا وزش باد به نسبت شدید تا شدید پدیده غالب استان است، اضافه کرد: سرعت وزش باد در شهر اصفهان در ساعات اخیر به ۲۳ متر بر ثانیه رسید و پدیده توفان و تند باد لحظه‌ای توأم با گردوخاک محلی در شرق اصفهان تا فردا ادامه دارد که به کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌ای منجر می‌شود.

هنرمند افزود: از فردا شنبه ۶ فروردین تا اواسط هفته جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم خواهد بود.

هشتگ: , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.