stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 430006
  • 03 فروردین 1401 - 13:15
2

جاده‌های مازندران برفی ، مه آلود و لغزنده است

جاده‌های مازندران برفی ، مه آلود و لغزنده است
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ یدالله جهان تاب روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار افزود: محورهای هراز ، سوادکوه و چالوس که به دلیل بارش برف و ترافیک سنگین شب گذشته مدتی مسدود شده بود با تلاش ماموران پلیس راه و راهداران و  نمک پاشی مسیرها بازگشایی شده است. اما به دلیل لغزندگی بویژه در ارتفاعات که بارش برف را شاهد هستیم ، رانندگان ضمن رعایت سرعت مطمئن، باید تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، سوخت کافی و لباس گرم همراه داشته باشند. 

وی با بیان این که هم اکنون باران در اکثر محورهای استان در حال باریدن است و پدیده مه‌گرفتگی به خصوص در جاده‌های کوهستانی مشاهده می‌شود ، بیان داشت: در حال حاضر در تمامی محورهای مواصلاتی داخلی استان نیز بارش باران مشاهده می شود و جاده ها نیز بسیار لغزنده هستند. 

سرهنگ جهان تاب به رانندگان توصیه کرد از توقف در محورهای کوهستانی به خصوص در گردنه‌ها که احتمال ریزش سنگ، رانش کوه و سقوط بهمن وجود  دارد ، خود داری کنند.

رییس پلیس راه مازندران به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش ناپایداری هوایی مازندران از عصر امروز اشاره کرد و گفت : به طور یقین تا ساعاتی دیگر شاهد ترافیک سنگین در ۲ محور کندوان و هراز خواهیم بود و به همین برای روان سازی ترافیک این مسیرها احتمال یکطرفه شدن محتمل است. 

جهان تاب سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت :  پلیس بشدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز ، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به پارکینگ منتقل می شود و برای گواهینامه راننده متخلف نمره منفی درج خواهد شد.

بر اساس اعلام رسمی هواشناسی مازندران ناپایداری جوی همراه با بارش باران  تا اوایل روز پنجنشبه  مهمان این خطه شمال کشور خواهد بود.یعنی از بعد از ظهر امروز چهارشنبه سوم فروردین ماه هوا نیمه آفتابی و روند افزایش دما را شاهد خواهیم بود به طوری که در این روز افزایش سه تا چهار درجه ای دمای هوا را شهروندان در مناطق جلگه ای و ساحلی احساس خواهند کرد .

طبق اعلام هواشناسی مازندران هوای فردا پنجشنبه چهارم فروردین در ساحل و جلگه نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از واخر روز ابری به ویژه در نیمه غربی استان با بارش های پراکنده و وزش باد را شاهد خواهیم بود.

هواشناسی مازندران وضعیت هوای نخسیتن جمعه سال جاری را نیز در سواحل و جلگه نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده پیش بینی کرد .

طبق اعلام رسمی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ، سفر نوروزی امسال به این خطه حدود ۳۰ درصد نیز بیشتر شده است و بر اساس آمار  طی چهار روز اخیر بیش از دو میلیون شب اقامت در مازندران ثبت شده است.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.