stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 429755
  • 02 فروردین 1401 - 10:22
2

افزایش ۹۵ درصدی میزان سفر به خوزستان

افزایش ۹۵ درصدی میزان سفر به خوزستان
استاندار خوزستان با اشاره به افزایش سفر به این استان گفت: تا کنون ۴۵۵ هزار نفر به خوزستان وارد شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۹۵ درصدی را شاهد هستیم.
قلم | qalamna.ir :

صادق خلیلیان استاندار خوزستان در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور که با حضور وزیر کشور و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به تعداد ورود گردشگران به خوزستان اظهار کرد: در مجموع تا کنون ۴۵۵ هزار نفر با احتساب راهیان نور، گردشگر وارد خوزستان شده که تمهیدهای لازم برای اسکان آنها از قبل برنامه ریزی شده است.

او گفت: دو جلسه ستاد استانی هماهنگی خدمات سفر با همه مسوولین برگزار شده که بحث اقامتگاه‌های درون و برون شهری و همچنین پایش مستمر راه‌ها در دستور کار قرار دارد.

استاندار خوزستان افزود: ۵۳ جلسه شهرستانی و ۱۸۳ جلسه کمیته تخصصی برگزار شد تا خدمات مناسبی به گردشگران ارایه شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: بیشتر افرادی که وارد خوزستان شده اند با وسیله شخصی و سبک آمده اند که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۹۵ درصدی هستیم.

خلیلیان درباره گشت های جاده ای اضافه کرد: در بحث ایمنی و امنیت راه‌ها ۷۵ تیم گشت محسوس و نامحسوس وجود دارد که با تخلف ها به جد برخورد خواهند کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به حوادث جاده ای ادامه داد: تا کنون تعداد فوتی ها ۱۴ درصد و تصادف های جرحی ۵۵ درصد کاهش نشان می دهد و خوشبختانه از میان مسافران نوروزی هیچ گونه فوتی تا به امروز نداشتیم.

خلیلیان افزود: این موضوع نشان می دهد با وجود شلوغی در ورودی شهرها، مردم در حال رعایت کردن مقررات هستند و تلاش های پلیس راهور نیز نتیجه بخش بوده است.

او در خصوص وضعیت اسکان مسافران گفت: مدارس، هتل ها و مراکز مرتبط با گردشگری در کل خوزستان به مهمانان سرویس می دهند و در صورت بروز شرایط غیر عادی اماکنی مانند مساجد و حسینیه ها را پیش بینی کردیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان افزود: اگر شرایط غیر عادی مانند بارندگی یا بروز پدیده گرد و غبار اتفاق بیفتد تا ۲۰ هزار نفر نسبت به وضع موجود ظرفیت اسکان مسافران وجود دارد.

وی در خصوص مسافران راهیان نور اضافه کرد: محل اسکان راهیان نور توسط سپاه برنامه ریزی شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

استاندار خوزستان بیان کرد: در لحظه سال تحویل بیش از ۶۰ هزار نفر در محل یادمان شلمچه حضور داشتند و پذیرایی مناسبی از آنها انجام شد.

او افزود: در مجموع تا به امروز ۴۰۰ هزار نفر مسافر راهیان نور به خوزستان سفر کردند که بیشتر آنها در اردوگاه های متعلق به سپاه هست اقامت دارند.

نماینده عالی دولت در پایان درباره میزان زایران عتبات افزود: زایران عتبات تعدادشان زیاد نیست چرا که عراق بدون ویزا اجازه تردد از مرز را نمی دهد اما با این وجود شاهد تردد ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر زایر در روز از مرزهای خوزستان به سمت عتبات کشور عراق هستیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.