stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 427948
  • 22 اسفند 1400 - 23:38
1

تطهیر مسکو تا کجا؟​​​​​​​ اولتیماتوم یک هفته‌ای آمریکا به روسیه درباره برجام

تطهیر مسکو تا کجا؟​​​​​​​ اولتیماتوم یک هفته‌ای آمریکا به روسیه درباره برجام
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی خبر داد که واشنگتن از مسکو خواسته که ظرف یک هفته درخواست خود را پس بگیرد، در غیر این صورت به دنبال توافق دیگری با تهران خواهد بود.
روسیه با مانوری غیرمنتظره و حمله به اوکراین، کل روند مذاکرات را در پرده‌ای از ابهام قرار داده است. سرگئی لاوروف روز ۱۴ اسفند گفت: “ما خواهان تضمین کتبی هستیم … که روند جاری که از سوی آمریکا شروع شده است به هیچ‌وجه به حقوق ما در خصوص انجام تجارت آزاد و کامل اقتصادی و همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری و تکنیکی-نظامی با جمهوری اسلامی [ایران] خللی وارد نمی‌کند.”
از آنجا که روسیه یکی از طرف‌های امضاء کننده برجام است، “احیای آن توافق” قاعدتا به موافقت روسیه نیز نیاز دارد.

این روسیه بود که زیر میز مذاکرات احیای برجام زد نه آمریکا
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: این‌که امروز بخواهیم با روسیه و چین کار کنیم یک حرف است، اما تطهیر آنان حرفی دیگر. اولی در پارادایم منافع ملی به شرط تامین آن پسندیده است و یک واجب سیاسی، اما دومی خطایی راهبردی است و “تحریفِ” واقعیت‌ها. زیر میز زدن روسیه در احیای برجام هم اظهرمن‌الشمس است، هرچند برخی‌ها این را هم به حساب آمریکا می‌خواهند بنویسند. در جنگ روایت‌ها باید صادق بود، رمز پیروزی این است، در جهاد تبیین باید مؤمنانه به روشنگری پرداخت.

خطیب زاده: اگر قرار بود هیئت مذاکره در وین خطوط قرمز را رد کند ماه‌ها قبل به نتیجه می‌رسیدیم 
در همین حال سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: مذاکره کننده ارشد ما برای نوشتن برجام به مذاکرات نرفته، برای این است که اگر آمریکا بخواهد برگردد باید قول‌هایی که در برجام داده شده اجرایی شود و محقق شود حال هر چقدر دغدغه در رابطه با اصل برجام وجود داشته باشد.
خطیب زاده افزود: هیئت مذاکره در وین اگر قرار بود که خطوط قرمز را رد کند ماه‌ها قبل به نتیجه می‌رسید. مباحث اساسی که بین ما و آمریکا مطرح شده از جنسی است که باید انتفاع اقتصادی مردم ایران رعایت شود، یعنی تحریم‌هایی که مانع انتفاع اقتصادی هست. محل نزاع انتفاع است. راستی‌آزمایی هم برای اطمینان از رفع تحریم‌ها است که اگر روی کاغذ تحریمی بنا شد لغو شود عملی هم باید لغو شود. موضوع درگیری اخذ تضمین سیاسی اقتصادی و حقوقی است. 

تطهیر مسکو تا کجا؟

جنگ‌افروزی پوتین، قربانیان زیادی خواهد داشت

کلمه به کلمه حرف‌های ظریف در مورد دشمنی روسیه با منافع ملت ایران درست از آب درآمد

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.