stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 427248
  • 19 اسفند 1400 - 20:56
0

اساس انتصابات در وزارت ارشاد جوانگرایی است

اساس انتصابات در وزارت ارشاد جوانگرایی است
خوزستان - معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اساس انتصابات در وزارت ارشاد جوانگرایی است، گفت: خوزستان سرشار از ظرفیت انسانی است اما این معدن نایاب انسانی در این استان به حد کافی استخراج نشده است.
قلم | qalamna.ir :

سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ارشاد خوزستان که امروز ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، با اشاره به قداست خاک استان خوزستان و ابراز خوشحالی و تبریک به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: خوشا بحال شما که مفتخر هستید در این خاک مقدس که بیش از ۷۰ درصد شهدای عزیز خونشان در این خاک عجین شده زندگی می کنید.

وی افزود: جانمایه بیانیه گام دوم انقلاب مفهوم امید آفرینی و جوان گرایی است. ما در مسئله انتصاباتی که در مجموعه های استانی خود در وزارتخانه داریم انجام می دهیم واقعیت این است که در کنار تمام آن فاکتورها و ویژگی هایی که هر مدیرکلی در هر جایی باید داشته باشد اعم از تسلط به آن حوزه، پاکدستی، ارتباطات خوب با جامعه هنرمندان و مورد قبول بودن در جوامع شهری آنجا در کنار همه اینها مفهوم جوانی هم برای ما مسئله ای بوده که در انتخاب هایی که در ۲۰ استان انجام شده به صورت پررنگ وجود داشته است.

هاشمی گفت: ما امروز مفتخر هستیم به اینکه حجت الاسلام والمسلمین کلاه کج قبول مسئولیت کرده و در این مسیر انشاءالله خادم جامعه فرهنگی هنری، قرآنی و رسانه ای باشد. ایشان آدم متین، موقر و خوش تعامل با هنرمندان است.

او بیان کرد: خوزستان سرشار از ظرفیت انسانی است اما این معدن نایاب انسانی در این استان به حد کافی استخراج نشده است. اگر شما در این اداره کل همت کنید که بتوانید یک نسل نویی در عرصه فرهنگ و هنر، قرآن و رسانه به جامعه خوزستان و ایران معرفی کنید، این سربلندی شما است.

وی با اشاره به اجرای طرح صالحین در کشور افزود: این طرحی که ملی شده یک مدلی از کادرسازی است که در خوزستان شروع شد. استان خوزستان در این مسئله ممتاز است. این کار را باید تسری داد و یک مدل انقلابی مؤثرش را در عرصه فرهنگ و هنر رسانه کلید زد. با رئی کار آمدن این دولت یک همگرایی نسبی در بین نهادهای دولتی و حاکمیتی ایجاد شده و لذا همگرایی بیشتری را شاهد هستیم.

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مسئله بعدی توجه به مناطق کم برخوردار است تا به آن چیزی که حقشان است برسند. ضمناً اکنون بهترین فرصت برای ایجاد یک قرارگاه فرهنگی و کار بزرگ است.

همچنین صادق خلیلیان استاندار خوزستان در ادامه این آیین اظهار کرد: خوزستان فرهنگی عمیق، غنی و متنوع دارد که باید از این ظرفیت مهم برای شتاب بخشیدن به توسعه پایدار استان استفاده کرد.

وی ادامه داد: خوزستان با برخی مشکلات زیرساختی از جمله مشکلات ناشی از جنگ هشت ساله دفاع مقدس رو به رو است ولی نباید این نقایص ما را از مساله فرهنگ غافل کند. اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در این زمینه می‌توانند اثرگذار باشند. یکی از نقاط قوت خوزستان فرهنگ غنی است که می‌تواند در سطح بین المللی مطرح شود.

وی به مساله فضای مجازی که هر روز در حال توسعه است اشاره کرد و ادامه داد: ما باید از فضای مجازی و همه ابزارهای لازم فرهنگی برای پیشرفت استان استفاده کنیم و فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک دستگاه فرهنگی و هنری باید ظرفیت های مردمی را برای پیشرفت استان به میدان بیاورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام رضا کلاه‌ کج را به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان منصوب کرد.

کلاه کج متولد ۱۳۵۴ و دانش آموخته دکترای معارف اسلامی گرایش مبانی حقوق است؛ از جمله سوابق اجرایی وی می توان به رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز، رییس اداره کتابخانه های عمومی اهواز، رییس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خوزستان، دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان و مشاور استاندار خوزستان و مدیرکل سازمان ملی جوانان خوزستان اشاره کرد.

پیش از این محمد جوروند عهده دار این مسئولیت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان بود.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.