stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 422467
  • 28 بهمن 1400 - 6:39
3

تولید ۹۰‌درصدی در میادین نفتی نفت و گاز آغاجاری

تولید ۹۰‌درصدی در میادین نفتی نفت و گاز آغاجاری
خوزستان - مدیرعامل شرکت بهره‌‌‌برداری نفت و گاز آغاجاری از صرفه‌‌‌جویی ۳۰‌میلیارد ریالی با بومی‌‌‌سازی قطعات تجهیزات و ماشین‌‌‌آلات موردنیاز این شرکت طی سال گذشته خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

پژمان قضائی‌‌‌پور مدیرعامل شرکت بهره‌‌‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: در سال ۱۳۹۹ با استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی موفق به بومی‌‌‌سازی قطعات مربوط به تجهیزات و ماشین‌‌‌آلات به ارزش ۲۰‌میلیارد ریال شدیم که بیش از ۳۰‌میلیارد ریال صرفه‌‌‌‌‌‌جویی به همراه داشت. وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماه سال‌جاری نیز همین آمار در دسترس است، اظهار کرد: با توجه به تحریم‌ها، کارشناسان این شرکت با استفاده از روش مهندسی معکوس موفق شدند با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان قطعات کلیدی را که دانش آنها در اختیار شرکت‌های اروپایی و غربی بود بسازند. مدیرعامل شرکت بهره‌‌‌برداری نفت و گاز آغاجاری در ادامه درباره اقدامات این شرکت در حوزه محیط‌زیست به طرح جمع‌‌‌آوری گازهای اسیدی پالایشگاه بیدبلند۲ و تزریق آن به میدان آغاجاری اشاره کرد.

وی درباره اقدامات این شرکت در حوزه مسوولیت‌‌‌های اجتماعی نیز گفت: در ۱۰ ماه سال‌جاری خدمات این شرکت از طریق امکانات و منابع داخلی در شهرهای همجوار تاسیسات بیش از ۱۰۰‌میلیارد ریال بوده است. وی افزود: با پیگیری‌‌‌های صورت‌‌‌گرفته از طریق مدیریت نظارت بر طرح‌‌‌های عمرانی مناطق نفت‌‌‌خیز شرکت ملی نفت ایران تاکنون بیش‌‌‌ از ۱۲۷ طرح توسط این مدیریت در شهرهای امیدیه، آغاجاری، بهبهان (زیدون)، رامشیر و رامهرمز (ابوالفارس)، بهمئی به ارزش ۱۳۳۰‌میلیارد ریال اجرا شده است.

 

او درباره ویژگی‌‌‌های شرکت بهره‌‌‌برداری نفت و گاز آغاجاری توضیح داد: این شرکت با دارا بودن سه مرکز انتقال نفت بوستر شماره ۱، بوستر شماره ۲ و تلمبه‌‌‌خانه ممزوج، در واقع شاهراه و مرکز انتقال چهار گرید نفتی سبک، سنگین، فوق سنگین و نفت سنتزی است که در نوع خود کاملا بی‌‌‌نظیر است. مدیرعامل شرکت بهره‌‌‌برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به  توانمندی نهفته در تاسیسات عملیاتی اظهار کرد: تاسیسات شرکت آغاجاری با تاریخ تولید نفت در کشور ما عجین شده، چرا که ما تاسیساتی در یک گستره زمانی از دهه چهل شمسی در اختیار داریم که کماکان تحت بهره‌‌‌برداری شرکت هستند.

وی افزود: ظرفیت‌‌‌های خوبی در شرکت بهره‌‌‌برداری نفت و گاز آغاجاری وجود دارد که ما همواره سعی‌‌‌ کردیم از این ظرفیت‌‌‌ها برای  رسیدن به اهداف مدنظر استفاده کنیم و می‌توان گفت شرکت آغاجاری به‌‌‌مثابه یک مگا صنعت تلقی می‌شود که در زمینه‌‌‌های برق، آب‌‌‌رسانی و بهره‌‌‌برداری از منابع نفتی فعالیت می‌کند.

قضائی‌‌‌پور درباره تولید از میادین نفتی نیز گفت: اکنون ۹۰‌درصد از ظرفیت تاسیسات فعال است و ۱۰‌درصد در اختیار تعمیرات اساسی است که طی یک برنامه زمان‌بندی تا فروردین سال آینده به‌‌‌صورت کامل در مدار تولید قرار می‌‌‌گیرند.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.