stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 421954
  • 25 بهمن 1400 - 21:01
1
معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز عنوان کرد:

هشدار تعداد مرگ و میرها در خوزستان

هشدار تعداد مرگ و میرها در خوزستان
خوزستان - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شناسایی بیش از ۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در روز گذشته در استان خوزستان گفت: در موج قبلی حدود ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار در روز شناسایی کردیم که به تدریج در حال رسیدن به آن شرایط هستیم.
قلم | qalamna.ir :

دکتر سید محمد علوی معاون دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جلسه قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (۲۵ بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: موج بیماری در ایران از چهارم بهمن‌ماه آغاز شد و در ۱۸ بهمن ماه با ۳۷۵ بیمار در میلیون در روز به بالاترین حد خود رسیده است.

وی با بیان اینکه در نیمه راه موج بیماری هستیم، افزود: در این موج در اروپا ۳۶ روز طول کشید تا به پیک رسیدند اما پیش‌بینی می شود در ایران این موج سریعتر در حال رخ دادن است.

علوی گفت: دبیرکل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که در ۱۰ هفته ۹۰ میلیون بیمار در دنیا داشته‌ایم که اگر کشندگی اُمیکرون را کمتر از دلتا و معادل یک تا یک و نیم درصد بگیریم، حدود یک میلیون نفر بر اثر این بیماری در این موج از دنیا رفته‌اند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد ایمنی و رعایت پروتکل‌ها از سوی خدمت‌دهندگان و خدمت‌گیرندگان در مشاغل و اصناف و ادارات گفت: تزریق دو دوز واکسن تا ۴۰ درصد در برابر بیماری ایمنی ایجاد می‌کند و ۶۰ درصد ایمنی ایجاد نمی‌شود اما اگر خدمت‌دهندگان و خدمت‌گیرندگان واکسن بزنند، این ۶۰ درصد به نصف تقلیل پیدا می‌کند. در صورتی که خدمت‌دهندگان و خدمت‌گیرندگان ماسک هم استفاده کنند میزان انتقال بیماری حدود یک درصد می‌شود و در صورت استفاده از تهویه، این رقم به صفر می‌رسد.

علوی با اشاره به گلوگاه‌های انتقال بیماری در جامعه بیان کرد: برخی گلوگاه‌ها در اختیار ما هستند. به طور مثال ۳۰ درصد شاغلان استخرهای شنا و سالن‌های ورزشی و ۳۰ درصد نانوایی‌ها واکسن دریافت نکرده‌اند که می‌توانیم این گلوگاه‌ها را کنترل کنیم.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ هزار و ۸۱۰ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کرده‌اند و ۲ هزار و ۸۷ بیمار شناسایی شده‌اند. در موج قبلی حدود ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار در روز شناسایی کردیم که به تدریج در حال رسیدن به آن شرایط هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۶ بیمار نیز در بیمارستان‌ها بستری شدند که نسبت به روز قبل از آن پنج مورد افزایش در بستری‌ها داشته‌ایم. در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر از هم‌استانی‌ها نیز جان باختند؛ این تعداد مرگ در خوزستان عدد کمی نیست.

وی بیان کرد: کسانی که واکسن تزریق نکرده‌اند، به راحتی خدمات را دریافت می‌کنند و به راحتی در محل کار خود حاضر می‌شوند و با ادامه این روند، مشکلی از مشکلات حل نمی‌شود؛ این در حالی است که در صورت اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا می‌توانیم بیماری را مدیریت کنیم.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.