stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 421393
  • 23 بهمن 1400 - 19:59
2
معاون وزیر صنعت:

پیگیری احداث پتروپالایش مسجدسلیمان

پیگیری احداث پتروپالایش مسجدسلیمان
خوزستان - معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران گفت: امسال ۱۷۵۰ واحد صنعتی راکد در سراسر کشور احیا شد و این واحدها به چرخه تولید بازگشتند و برای حدود ۳۰ هزار شغل ایجاد شده است.
قلم | qalamna.ir :

علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران در نشست تخصصی حوزه صنعت و شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل که امروز، ۲۳ بهمن ماه در مسجدسلیمان برگزار شد، اظهار کرد: وزیر صمت تاکید دارد که مسائل مربوط به تولید و صنعت استان به طور جدی بررسی و برای طرح آمایش صنایع، اطلاعات جمع‌آوری شود.

وی با بیان اینکه طرح آمایش صنعتی را شروع کرده‌ایم و خوزستان در اولویت اجرای این طرح است، افزود: نگاه وزارت صمت، نگاه جدی به آمایش سرزمین است تا همه فرآیندها الکترونیکی و در دسترس باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بحث بهبود فضای کسب و کار، حذف بروکراسی‌های اداری و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان از دیگر مواردی است که در وزارت صمت برای حل مشکلات صنایع پیگیری خواهیم کرد.

رسولیان عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد بحث فعال سازی صنایع پایین دست پتروشیمی را دنبال کنیم. در این زمینه اگر لازم باشد زیرساخت جدیدی برای فعال شدن این صنایع پایین دستی پتروشیمی ایجاد کنیم، این کار را خواهیم کرد.

امسال ۱۷۵۰ واحد راکد در کشور احیا شد

وی با بیان اینکه بحث احداث پتروپالایش مسجدسلیمان را از طریق وزارت صمت پیگیری خواهیم کرد، افزود: امیدواریم اقداماتی برای آغاز عملیات اجرایی این طرح انجام شود تا شاهد احداث این طرح عظیم باشیم که به حل مشکل اشتغال منطقه نیز کمک شایانی می‌کند.

معاون وزیر صمت گفت: در آمایش صنایع چندان اقدام خاصی انجام نشده است و در این زمینه چندان موفق نبوده‌ایم. طرح جامع آمایش صنعتی باید به جدیت انجام شود و این مساله به طور جد در دستور کار است.

رسولیان با بیان اینکه از نظر تامین مالی مشکلات جدی در کشور وجود دارد، گفت: در سازمان صنایع کوچک برای سال آینده با صندوق کارآفرینی امید و دیگر بانک‌ها توافقاتی برای تامین مالی واحدهای کوچک و واحدهایی که در مناطق کم برخوردار فعال هستند، انجام شده است.

وی ادامه داد: فعال سازی واحدهای راکد یکی از سیاست‌های جدی دولت است و طرح آمایشی در این زمینه آغاز شده که در این طرح همه واحدهای راکد شناسایی شده است.

رسولیان افزود: امسال ۱۷۵۰ واحد راکد در سراسر کشور احیا شد و این واحدها به چرخه تولید بازگشتند و برای حدود ۳۰ هزار شغل ایجاد شده است.در این زمینه امسال ۱۰۴ واحد راکد در خوزستان احیا شد و این واحدها نیز مجددا به چرخه تولید بازگشتند.

واحدهای راکد رو به کاهش است

وی با بیان اینکه واحدهای راکد کشور رو به کاهش است، تصریح کرد: برای هرکدام از این واحدهای راکد باید یک مدل تعریف شود تا بتوانیم نسبت به احیا سازی این واحدها اقدام شود.

رسولیان افزود: باید کمک شود زیرساخت‌های اولیه برای صنعتگران مهیا شود تا سرمایه‌گذار در شهرک‌ها مستقر شود و بتواند به کار و تولید بپردازد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران در پایان، خاطرنشان کرد: امسال ۸۰۰هزار هکتار زمین در سطح شهرک‌های صنعتی از افرادی که زمین گرفته بودند اما کار تولیدی انجام نداده بودند، پس گرفته شد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.