stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 420283
  • 19 بهمن 1400 - 15:05
2
استاندار خبر داد:

دژ خرمشهر برداشته می‌شود

دژ خرمشهر برداشته می‌شود
استاندار خوزستان از اختصاص یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در قالب مصوبات سفر دولت به خوزستان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

صادق خلیلیان استاندار خوزستان در حاشیه بازدید وزیر کشور از خرمشهر و دایک مرزی که امروز (۱۹ بهمن‌ماه) انجام شد، با اشاره به دعوت از وزیر کشور برای حضور در خوزستان به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر، اظهار کرد: یک روز از این سفر وزیر کشور، به شهرهای آبادان و خرمشهر و مشکلات این شهرها اختصاص یافته است.

وی افزود: برداشتن دژ خرمشهر در حال انجام است اما هنوز در اختیار مردم قرار نگرفته است؛ امروز موافقت شد مقطعی که دژ آن برداشته شده در اختیار مردم قرار بگیرد و این روند آزادسازی به این ترتیب ادامه یابد تا شاهد بهره‌برداری بیشتر مردم از ساحل رودخانه‌ها باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به افتتاح دیگر پروژه‌ها در دهه فجر، بیان کرد: پیشرفت بیمارستان قلب خرمشهر و اتمام بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان از جمله طرح‌هایی هستند که افتتاح می‌شوند. یک سری طرح‌های مرتبط با زیباسازی و مبلمان شهری آبادان و خرمشهر نیز مورد تاکید قرار گرفته‌اند.

او گفت: همچنین در چارچوب مصوبات سفر دولت به خوزستان، در مدت سه سال ۳۶ هزار میلیارد تومان در اختیار خوزستان قرار می‌گیرد. ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز برای توسعه سرمایه‌گذاری و ۷ هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه اشتغال و ازدواج جوانان در نظر گرفته شده است. این اعتبارات به تدریج اختصاص می‌یابند و یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان از آن به عنوان نخستین تخصیص در اختیار خوزستان قرار گرفته است.

خلیلیان افزود: ردیف اعتبار برخی پروژه‌ها ملی است و اجرای برخی از پروژه‌ها در محدوده آبادان و خرمشهر بر عهده منطقه آزاد اروند است.  

وی بیان کرد: تکمیل بیمارستان قلب خرمشهر، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه کشاورزی و طرح توسعه نخلستان‌ها در آبادان و خرمشهر از جمله طرح‌های ملی هستند که دنبال خواهند شد و با تداوم فعالیت دولت، به تدریج به منصه ظهور می‌رسند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.