stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 417513
  • 10 بهمن 1400 - 17:18
1

پیگیری‌ اشتغال و مسکن جامعه شاهد و ایثارگر خوزستان

پیگیری‌ اشتغال و مسکن جامعه شاهد و ایثارگر خوزستان
خوزستان - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان آخرین پیگیری‌های این نهاد برای اشتغال و مسکن جامعه شاهد و ایثارگر استان را تشریح کرد.
قلم | qalamna.ir :

عبدالرضا فرجیان درباره پیگیری‌های بنیاد برای اشتغال فرزندان شاهد و جانباز گفت: با پیگیری‌هایی که در سطح کشور توسط ریاست عالی بنیاد انجام شده است و همچنین با سفری که به استان‌ها داشته و مطالبه‌ای که از مسئولان کرده‌اند، اقداماتی انجام شده است. اولویت بنیاد بحث تبدیل وضعیت بود که با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۰ به دلیل ضیق وقت‏، قرار شد اجرای این قانون به سال ۱۴۰۱ تمدید شود.

وی افزود: همچنین در بحث اجرای قانون جامع ایثارگران در موضوع جذب فرزندان شاهد و جانباز بالای ۷۰ درصد برخی از شرکت‌ها و مؤسسات غیردولتی در مقابل این قانون مقاومت نشان می‌دهند. در همین ماه اخیر پنج جلسه با مدیرعامل مناطق نفت‌خیر، مدیرعامل حفاری، ریاست منطقه آزاد اروند و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان برگزار شد.

فرجیان گفت: همچنین جلسه‌ای در معاونت اقتصادی استانداری با هدف تشکیل کمیته اشتغال برگزار کردیم که در این کمیته بتوانیم از دستگاه‌ها بخواهیم گزارش‌های خود را اعلام کنند. و جلسه‌ای با معاونان شرکت فولاد برگزار شد که قول جذب ۳۰ درصدی به ما داده شد و آزمون آن در حال انجام است تا سقف مصوب قانون برای ایثارگران رعایت شود.

وی با تصریح به اینکه مجبور شدیم چند دستگاه را به دلیل رعایت نکردن این قانون به دادگستری معرفی کنیم‏، افزود: این کار نتایجی دربر داشته و این دستگاه‌ها به صورت محدود در حال جذب هستند. ۱۰ هزار نفر در جامعه ایثارگری فاقد شغل داریم تا امروز در آزمون اولیه‌ای که در ابتدای سال برای فرزندان شاهد برگزار شد، ۱۲۰۰ نفر از خوزستان موفق به قبولی شدند. از هزار و ۹۰۰ نفر فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد، ۷۰۰ نفر دیگر باقی می‌مانند که موفق به قبولی در آزمون نشدند و قرار است در آزمون سال ۱۴۰۱ دوباره نام‌نویسی کنند.

فرجیان درباره پیگیری‌های بنیاد در حوزه مسکن ایثارگران گفت: ما ۱۰ هزار و ۱۸۴ نفر داشتیم که از ابتدای انقلاب هیچ‌گونه وام یا زمین از دولت دریافت نکرده بودند. در حوزه مسکن با تفاهم‌نامه‌ای که در استانداری منعقد شد‏، مقرر شد در سال ۹۹ دو هزار و ۱۸۴ نفر صاحب زمین شوند و در سال‌های بعد، هر سال ۲ هزار نفر از سوی استانداری و سازمان راه و شهرسازی صاحب زمین شوند.

وی گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد ۲ هزار و ۱۸۴ سهمیه سال اول از طرف اداره‌کل راه و شهرسازی تأمین شد. تاکنون ۴۰۰ قطعه زمین در اهواز واگذار شده است. مجوز ۵۵۰ قطعه زمین دیگر نیز ده روز پیش صادر شد که قطعه‌بندی آن در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خوزستان افزود: ۵۵۰ قطعه در دزفول، ۲۲۰ قطعه در بهبهان، ۵۵۰ قطعه در ماهشهر، ۲۰۰ قطعه در شوشتر، گتوند و همچنین امیدیه مهیا شده است. همچنین با توجه به اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه ایثارگری ما که فاقد زمین هستند در خرمشهر و آبادان اقامت دارند‏، نشستی با مدیرعامل منطقه آزاد اروند برگزار و محل این قطعات تعیین شده و به زودی مراحل معرفی خانواده‌ها به منطقه آزاد انجام می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.