stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 417155
  • 09 بهمن 1400 - 15:19
2
نائب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز:

سامانه کد نقش، مشکل بزرگ آهن فروشان

سامانه کد نقش، مشکل بزرگ آهن فروشان
خوزستان - نائب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز با بیان این که سامانه کد نقش باعث ایجاد مشکل بزرگی برای آهن‌فروشان شده است، گفت: طبق این سامانه، آهن فروشان کالایی را که خرید می‌کنند اجازه انباشت آن را ندارند و حداکثر ظرف مدت ۳ تا ۴ روز باید به فروش برساند در غیر این صورت به عنوان محتکر به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
قلم | qalamna.ir :

رضا نادری نائب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز اظهار کرد: سامانه جدیدی تحت عنوان (سامانه کد نقش) راه‌اندازی شده است و به علت راه‌اندازی این سامانه، اکثر سرمایه‌گذاران در حال خارج شدن از حوزه آهن هستند.

وی با بیان این که سامانه کد نقش باعث ایجاد مشکل بزرگی برای آهن‌فروشان شده است، افزود: طبق این سامانه، آهن فروشان کالایی را که خرید می‌کنند اجازه انباشت آن را ندارند و حداکثر ظرف مدت ۳ تا ۴ روز باید به فروش برساند در غیر اینصورت به عنوان محتکر به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

نادری با اشاره به مشکلات این صنف تصریح کرد: به نظر می‌رسد به دلیل اینکه قیمت برنج در حال افزایش است، این سرمایه در حال رفتن به سمت این بازار است؛ به عنوان مثال قیمت برنج شمال به کیلویی ۱۱۲ هزار تومان رسیده است.

نائب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز درباره علت افزایش قیمت آهن در چند روز گذشته بیان کرد: به دلیل جوسازی‌هایی که اخیرا ایجاد شده بود، گاز و برق شرکت‌های تولیدکننده آهن قطع شد و به خاطر کمبود برق و گاز و سرمایی که با آن مواجه شدیم، قیمت آهن افزایش پیدا کرد.

وی درباره قیمت آهن افزود: چند روز پیش قیمت آهن مقداری افزایشی بوده است و از کیلویی ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان به بالای ۱۵ هزار تومان رسید اما مجدداً قیمت آن در حال کاهش است؛ قیمت فعلی آهن ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان است.

نادری درباره پیش‌بینی قیمت آهن در سال آینده اظهار کرد: آهن در سال آینده قطعاً افزایش قیمت خواهد داشت که به دلیل کمبود برق خواهد بود و اگر سال آینده مثل امسال، برق را به دلیل تامین برق خانگی قطع کنند با کمبود تولید مواجه می‌شویم و قیمت افزایش پیدا خواهد کرد.

نائب رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اهواز درباره وضعیت تقاضا در بازار آهن بیان کرد: فعلاً تقاضایی برای آهن وجود ندارد و میزان تقاضا در بازار بسیار ضعیف است. افزایش قیمت‌های اخیر غیر طبیعی بوده و به زودی آهن به قیمت خود بازمی‌گردد.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.