stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 416533
  • 06 بهمن 1400 - 18:43
1
معاون شهردار:

مشکل مالی گریبان شهرداری اهواز را گرفته است

مشکل مالی گریبان شهرداری اهواز را گرفته است
خوزستان - معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز با بیان اینکه مشکل مالی گریبان این شهرداری را گرفته است گفت: مشکل مالی و صدور احکام اجرایی سنگین قضایی علیه شهرداری موجب شده تا این شهرداری در پرداخت حقوق کارکنان خود با چالش مواجه شود.
قلم | qalamna.ir :

مهدی آذربایجانی معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز در سی و یکمین نشست رسمی شورای اسلامی کلانشهر اهواز در صحن علنی این شورا، در دفاع از لایحه دوفوریتی فروش برخی املاک مازاد این شهرداری افزود: مشکل مالی متعدد موجب شده تا در کوتاه مدت چاره ای جز فروش برخی املاک غیرقابل استفاده وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت فروش املاک شهرداری گفت: ۲۰ پیمانکار در شهرداری معوقه های خود را طلب کرده اند ضمن اینکه در یک هفته ۲ حکم قضایی برای پرداخت ۱۸۰ و ۱۲۰ میلیارد ریال علیه شهرداری صادر و حساب های این شهرداری مسدود شده است.

وی ادامه داد: برخی طرح ها محرومیت زدایی با ۲۰ میلیارد ریال قابل اجراست که به دلیل مشکل مالی اجرای آن با چالش مواجه است.

آذربایجانی با اشاره به در پیش بودن عید نوروز و پرداخت همزمان عیدی و حقوق کارکنان شهرداری افزود: شهرداری اهواز برای عید نوروز باید ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال حقوق پرداخت کند که با شرایط موجود این موضوع به سختی ممکن است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز افزود: املاکی که برای فروش در نظر گرفته شده به طور عمده املاک تجاری و صنعتی هستند که نه قابلیت سرمایه گذاری دارد و نه امکان استفاده از آن ها وجود دارد.

آذربایجانی تعداد این املاک را ۹۰ پلاک عنوان کرد و گفت: از ۹۰ پلاک، ۸۲ پلاک در محدوده هایی هستند که قابلیت سرمایه گذاری ندارند.

وی ادامه داد: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری اهواز تامین پنج هزار میلیارد ریال از طریق فروش املاک مازاد را پیش بینی کرده است که این فروش در راستای عمل به بودجه امسال است.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز فروش املاک مازاد اهواز را مطالبه شورا از شهرداری دانست و گفت: مزایده املاک مازاد، پیشنهاد شورا به شهرداری بوده است ولی با توجه به دو فوریتی بودن این لایحه و در اختیار نداشتن اعضا از اطلاعات این پلاک ها پیشنهاد می شود موضوع برای بررسی بیشتر به صورت ویژه در دستور کار دو کمیسیون قرار گیرد.

سیاوش محمودی، کمیسیون های املاک و بودجه را مامور تشکیل جلسه برای بررسی این لایحه کرد تا به سرعت جلسه های این کمیسیون با حضور نمایندگان شهرداری بررسی شود.

عضو دیگر شورای شهر اهواز نیز با اعلام مخالفت خود با خام فروشی املاک شهرداری اهواز گفت: نباید برای درآمد زایی به دنبال راحت ترین راه که همان فروش املاک است حرکت کرد.

علی مدد هاشم پورخواستار ارجاع لایحه به کمیسیون های تخصصی برای بررسی بیشتر آن شد.

سیدمحمدمهدی مطیعی عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز با اشاره به حساسیت موضوع در خواست بررسی این لایحه در کمیسیون های تخصصی را داشت.

لایحه دوفوریتی فروش برخی املاک این شهرداری اگر چه فوریت آن به تصویب رسید و در دستور کار قرار گرفت ولی در نهایت برای بررسی بیشتر به کمیسیون های تخصصی شورا با قید اولویت در بررسی ارجاع داده شد.

همچنین در این نشست با تصویب دو فوریت دفترچه قیمت منطقه بندی این لایحه که خارج از دستور بود در دستور کار قرار گرفت و اعضای شورا با رای مثبت این لایحه را به تصویب رساندند.

همچنین در سی و یکمین جلسه رسمی شورای شهر اهواز، لایحه دو فوریتی اخذ وام ۲ هزار میلیارد ریالی با سود هشت درصد و بازپرداخت پنج ساله برای خرید ماشین‌آلات مورد نیاز سازمان موتوری شهرداری اهواز به تصویب رسید.

لایحه اصلاح و تعیین نرخ بهای خدمات از گاری داران میدان الغدیر از دیگر مصوبه های این نشست شورای شهر اهواز بود. بر این اساس نرخ ارایه خدمات به گاری داران از ۲۲ هزار ریال به ازای هر شب به ۳۰ هزار ریال افزایش یافت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.