stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 416362
  • 06 بهمن 1400 - 9:37
1

ساخت سردخانه یک هزار تُنی در قصرشیرین ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ساخت سردخانه یک هزار تُنی در قصرشیرین ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
کرمانشاه-قلمنا- فرماندار قصرشیرین گفت: ساخت سردخانه یک هزار تُنی این شهرستان با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
قلم | qalamna.ir :

«مرادعلی تاتار» افزود: با توجه به وجود ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان در این شهرستان و صادرات کالاهای فاسد شدنی و میوه و تره بار نیاز به احداث سردخانه در این شهرستان مرزی همواره از ضروریات بوده است.

وی اظهار داشت: وجود سردخانه باعث می شود که تجار کالاهای فاسد شدنی را به دلایل مختلفی شامل تاخیر در ارسال آن ها و یا خواب کامیون ها و یا وقفه در صادرات با توجه به شرایط آب و هوایی به این سرخانه منتقل کرده و از فساد کالاها و ضررو زیان مالی جلوگیری شود.

فرماندار قصرشیرین گفت: این اولین سردخانه ای است که در قصرشیرین با مشارکت بخش خصوصی احداث می شود و تا کنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است که زمینه اشتغال هشت نفر را به صورت مستقیم فراهم می کند.

تاتار ادامه داد: به منظور حمایت و تکمیل این سردخانه دوران مشارکت تسهیلات را برای سرمایه گذار آن با موافقت کارگروه اشتغال ۶ ماه تمدید کرده‌ایم.

وی گفت: قصرشیرین ظرفیت های بسیار خوبی دارد و وجود مرزهای فعال خسروی و پرویزخان و شرایط منطقه ویژه و منطقه آزاد می تواند باعث حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه و ایجاد اشتغال و رونق بیش از پیش آن باشد.

فرماندار قصرشیرین تاکید کرد: مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: همواره ایجاد و احداث سردخانه جهت جلوگیری از فساد بارهای فاسدپذیر و جلوگیری از ضرر و زیان تجاریکی از موارد مورد تاکید است که تسهیلات خوبی نیز به متقاضیان در این بخش اعطا می گردد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزارنفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.