stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 416214
  • 05 بهمن 1400 - 17:45
0

بهره مندی شمال فارس با ایجاد خط انتقال آب دریا به اصفهان

بهره مندی شمال فارس با ایجاد خط انتقال آب دریا به اصفهان
فارس_ نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: از مزیت‌های خط انتقال آب دریا به استان اصفهان، مشروب شدن شمال استان فارس است.
قلم | qalamna.ir :

ابراهیم عزیزی با بیان نشست مشترک مدیران اصفهان و فارس در خصوص طرح مشترک خط انتقال آب دریا به استان‌های فارس و اصفهان گفت: علاوه بر کاهش هزینه‌ها و مسیر، با انجام این طرح می‌توان نیاز آبی شمال استان فارس را نیز به خوبی تامین کرد.
وی با  اشاره به اینکه در شمال استان دارای فرصت‌های بسیار خوب صنعتی هستیم، اما به دلیل کمبود آب نتوانسته ایم از این فرصت‌ها استفاده کنیم افزود: با انتقال آب دریا به این مناطق می‌توان رونق بخش صنعت باشیم.
نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شمال فارس با حل مشکل کم آبی، با وجود دو ظرفیت خط ریلی شیراز اقلید یزد و خراسان و شیراز و اصفهان، می‌توان بخش صنعت را به خوبی تقویت کرد.
عزیزی در خصوص آخرین تصمیمات نشست مشترک مدیران فارس و اصفهان هم گفت: هیأتی از مسوولان اصفهانی از کارخانه تولید لوله استان فارس به عنوان یک مزیت منحصر به فرد و همچنین پروژه خط انتقال آب به فارس که در حال اجرا است، بازدید خواهد کرد تا تصمیم قطعی در خصوص همکاری‌های مشترک نهایی شود.
عملیات لوله گذاری خط نخست انتقال آب به استان فارس ۲۶تیرماه امسال رسما آغازشد و قرار است خط دوم هم با همکاری مشترک فارس و اصفهان شکل گیرد.
پیش از این وزارت نیرو مجوز تخصیص ۴۰۰میلیون متر مکعب آب دریا به استان فارس را صادر کرده بود.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.