stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 416195
  • 05 بهمن 1400 - 16:32
1

کتاب مجموعه شعر سپید کُردی «سعید عبادتیان» رونمایی شد

کتاب مجموعه شعر سپید کُردی «سعید عبادتیان» رونمایی شد
کرمانشاه -قلمنا - کتاب «سعید عبادتیان» با نام مجموعه شعر سپید کُردی با عنوان «وادره وکه ن ده سه یل م» (دستانم باد درو می‌کنند) با حضور مسوولان و اهالی فرهنگ استان کرمانشاه در تالار وحدت این شهر رونمایی شد.
قلم | qalamna.ir :

کتاب «وادره وکه ن ده سه یل م» که مجموعه‌ای از سروده‌های آزاد این شاعر نام آشناست، به اهتمام نشر دیباچه به چاپ رسیده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.
در این مراسم، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: آقای سعید عبادتیان شاعر گرانقدری است که همیشه مایه افتخار این استان بوده است.
«مظفر تیموری» افزود: مطالعه کتاب‌های خوب و مفید تاثیر بسزایی در افزایش بینش و رشد فکری و اخلاقی افراد خواهد داشت، آقای عبادتیان از انسان‌های توانمندی است که هیچ چیز نتوانسته او را از هدفی که دارد جدا کند و بی حاشیه به عنوان الگویی ارزشمند به تلاش و پشتکار خود ادامه می‌دهد.
وی همچنین اعلام کرد: پویش مردمی نذر کتاب یکی از برنامه های امور فرهنگی وزارتخانه در حال انجام است و علاقه مندان به کتاب می‌توانند در این طرح خیر و ارزشمند با ورود به سامانه ketab.ir مشارکت کنند.
در این مراسم شاعران نامی کرمانشاه؛ همچون «فرشید یوسفی»، «بیژن ارژن»، «پیمان جسری»، «رضا جمشیدی»، «خدیجه حسین پناهی» و «سمیه صفری» به شعرخوانی پرداختند.
استاد یوسفی ضمن تبریک به سعید عبادتیان گفت: یکی از افتخارات من این است که همه آثار شعرم به زبان کُردی است.
وی افزود: شاعران جوان زبان مادری خود را به فراموشی نسپرده و شعر را به زبان کُردی بسرایند که ماندگار باشد.
بیژن ارژن هم گفت: امروزه مشکل اینجا است که مادران ما اجازه نمی‌دهند زبان کُردی یاد بگیریم و سخن بگوییم، گویی خجالت می‌کشند که فرزندانشان به زبان کُردی صحبت کنند.
وی یادآور شد: انحصار طلبی باعث تفرقه و ضربه زدن به زبان کردی می شود، ما همگی یک زبان اصیل کردی داریم، آن را تجزیه نکنیم.
ارژن در خصوص کتاب وادره وکه ن ده سه یل م اظهار داشت: عبادتیان این همه سال نوشت و بدون حاشیه به زبان کردی پرداخت و بسیار خرسندیم که هر بار منظومه ای بسیار زیبا و پرمفهوم از ایشان چاپ می‌شود.
«ئه‌ورێشم زامه‌گان» از دیگر آثار سعید عبادتیان شاعر نام‌آور گیلان غربی است که با استقبال اهالی فرهنگ و ادب سال گذشته در کمتر از ۲۰ روز به فروش رفت.
در پایان این مراسم از «سعید شرافتی زنگنه»، مدیر انتشارات دیباچه به دلیل چاپ کتاب‌های فاخر در حوزه کُردی تجلیل به عمل آمد.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.