stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 416185
  • 05 بهمن 1400 - 16:16
1
فرماندار کرمانشاه:

بانک‌ها در پرداخت وام به مددجویان تسهیلگری کنند

بانک‌ها در پرداخت وام به مددجویان تسهیلگری کنند
کرمانشاه - قلمنا - فرماندار شهرستان کرمانشاه گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با توجه به اهمیت توانمندسازی این قشر، به معنای واقعی تسهیلگری کنند.
قلم | qalamna.ir :

«فضل اله رنجبر» در بیستمین نشست کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اظهار داشت: بانک‌ها و موسسات عامل با وجود شیوع بیماری کرونا در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزا در این شهرستان عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

وی افزود: سهمیه کمیته امداد شهرستان کرمانشاه در تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه بیش از ۱۱۳ میلیارد تومان بوده که تنها ۴۱ میلیارد آن معادل ۳۶ درصد پرداخت شده که رقمی بسیار ناچیز است.

فرماندار کرمانشاه تاکید کرد: مددجویان اقشاری آسیب پذیر هستند که نیازمند حمایتی ویژه در حوزه بانکی هستند. همه ما می‌دانیم که یکی از اولویت‌های کاری در سیاست‌های نظام و برنامه‌های دولت توانمندسازی این قشر است و این موضوع به معنای پرداخت تسهیلات به قیمت هدر رفت بیت‌المال نیست.

رنحبر یادآور شد: موسسات عامل موظف هستند ضمن تسهیلگری هر چه بیشتر با توجه به مشکلات عدیده این قشر در تامین وثایق و ضمانت‌ها نسبت به تامین مالی طرح‌های اشتغالزا اقدام و از بهره گیری از سیستم‌های نوبت دهی فرسایشی به مددجویان خودداری کنند.

وی ادامه داد: فرایند ایجاد شغل در کمیته امداد همواره مورد رصد قرار گرفته و می‌بایست در تمام نواحی به جد مورد پیگیری قرار گیرد.

فرماندار کرمانشاه اضافه کرد: کمیته امداد موظف است، نسبت به فعال سازی و رصد عملکرد رابطین اقدام کرده و سطح تعاملات رابطین با بانک‌ها را افزایش دهد البته نباید جذب این تسهیلات معطل نبود پرونده باشد.

رنجبر از کمیته امداد خواست نسبت به معرفی پرونده‌ها به بانک بیش از ۱.۵ برابر اقدام و تمام مدیران و معاونین مناطق را موظف به پیگیری جدی پرداخت کامل تسهیلات کند.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه حدود ۲۰۰ هزار نفر در قالب بیش از ۸۴ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد هستند.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.