stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 416168
  • 05 بهمن 1400 - 14:15
2

تست‌های مثبت کرونا در خراسان رضوی حدود ۵ برابر شد

تست‌های مثبت کرونا در خراسان رضوی حدود ۵ برابر شد
خراسان رضوی- مدیر توسعه و ارتقای شبکه سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ۲ هفته اخیر میزان تست‌های مثبت پی سی آر کرونا در استان از ۴ درصد به ۱۹ درصد رسیده است که نشانگر سیر صعودی ابتلا به این بیماری کووید ۱۹ است.
قلم | qalamna.ir :

دکتر محمدحسن درخشان، با اشاره به اینکه مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به مراکز منتخب فعال در استان افزایش یافته است، افزود: مراجعات مردمی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش یافته که این افزایش در شهرستان‌های رشتخوار، بینالود (طرقبه و شاندیز)، فریمان، گلبهار و مشهد سرعت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه مردم با گمان اینکه با انجام واکسیناسیون، مجاز به برگزاری دورهمی و مراسم‌های مختلف هستند نسبت به رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی بی‌توجه شده اند که همین عامل، باعث سرعت گرفتن روند ابتلای به بیماری در جامعه شده است.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پرهیز از برگزاری دورهمی ها، جدیت در استفاده از ماسک، تکمیل واکسیناسیون و حفظ فاصله گذاری اجتماعی می تواند در کاهش آمار ابتلا به بیماری تاثیر فراوانی داشته باشد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.

ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

 

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.