stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 416165
  • 05 بهمن 1400 - 14:10
1

گردش مالی سوغات مشهد تا ۶ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود

گردش مالی سوغات مشهد تا ۶ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود
خراسان رضوی- سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: گردش مالی بخش سوغات و صنایع‌ دستی مشهد بین ۳ تا ۶ هزار میلیارد تومان تخمین‌ زده می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد اظهار داشت: سنگ هرکاره و فیروزه از ظرفیت‌های ویژه مشهد است که باید برنامه‌ریزی مناسبی برای برندسازی و استفاده از این ظرفیت‌ ممتاز صورت بگیرد.

وی به ظرفیت‌های گردشگری سلامت در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: نقش اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی در فعالیت‌ها و برنامه ها اهمیت زیادی دارد، باید با همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها از ظرفیت‌های حوزه گردشگری سلامت به خوبی استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: در زمینه گردشگری بنا مجمع جهانی اقتصاد در بین ۱۴۰ کشور مقصد گردشگری، ایران طی چهار سال متوالی ارزان‌ترین مقصد سفر دنیا بوده است که باید به این موضوع به صورت ویژه توجه شود.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی به تکلیف تعیین شده در قانون برنامه ششم برای جذب گردشگر اشاره کرد و گفت: براساس آمارها زائران عراقی از سفر به مشهد بیشترین استقبال را داشته‌اند و باید به شایستگی از زائران میزبانی کنیم.

وی با اشاره به نقش صنایع‌دستی در اقتصاد گردشگری اظهار کرد: گردش مالی سوغات و صنایع‌ دستی زائر در مشهد بین سه تا ۶ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.
حجت الاسلام گنابادی نژاد تاکید کرد: استانداری نیز برای تسهیل و تسریع در جریان خدمات‌رسانی به زائران در کنار دیگر دستگاهها است تا خدمات مورد نیاز زائران از نظر کمی و کیفی ارتقا یابد.

وی با تاکید بر ضرورت طراحی ایده های موثر برای خدمت بهتر به زائران، افزود: میدان و ستاد این کار با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و امور پشتیبانی، حمایت و هماهنگی بین بخشی آن در سطح استانی و ملی بر عهده استانداری خواهد بود.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.