stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 416149
  • 05 بهمن 1400 - 13:24
1
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان:

رویدادهای شهری ملی و جهانی، مهم‌ترین عامل توسعه است

رویدادهای شهری ملی و جهانی، مهم‌ترین عامل توسعه است
اصفهان_ رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رویدادهای شهری در مقیاس‌های ملی و بین‌المللی، مهم‌ترین عامل محرک توسعه است.
قلم | qalamna.ir :

مصطفی نباتی‌نژاد اظهار کرد: زمانی که شهروندان اصفهانی بخواهند از حوزه گردشگری درآمد بیشتری داشته باشند، باید اقدامات جذابی در شهر صورت گیرد که بخش قابل توجهی از این اتفاقات در رویدادها گنجانده می‌شود.

وی افزود: ما باید بتوانیم در فصول مختلف سال متناسب با ذائقه گردشگران رویدادهایی را تدارک ببینیم که در حال ساماندهی این رویدادها تحت عنوان تقویم گردشگری اصفهان هستیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اگر زیرساخت مناسب و مستقل از رویدادها را برای گردشگران فراهم کنیم، گردشگر احساس رضایت و ایمنی کرده و رغبت می‌کند که چند روزی در اصفهان ساکن شود؛ اگر بتوانیم ماندگاری گردشگر را توسعه دهیم، با هزینه‌کرد گردشگر، درآمدهای گردشگری شهر و شهروندان ارتقا می‌یابد.

وی با بیان اینکه تعلقاتی که یک شهروند یا گردشگر به شهر پیدا می‌کند، متفاوت است، ادامه داد: یک فرد می‌تواند نسبت به مکانی برای تحصیل تعلق پیدا کند و فردی نیز برای معیشت و اشتغال در شهر حاضر می‌شود که ممکن است نوع سکونت او نیز برای شهر تعریف شود.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه بهترین مدلی که علاقه‌مند هستیم شهروندان دیگر شهرها در اصفهان سکنی گزینند، حضور آن‌ها توأم با سرمایه‌گذاری است، افزود: شهروندان دیگر شهرها باید با آوردن سرمایه مالی به اصفهان، محرک توسعه باشند؛ نه تنها اصفهان، بلکه هر شهر دیگری که چشم‌انداز توسعه داشته باشد، یکی از ابزارهای مورد استفاده جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذار خارجی لزوماً نباید از خارج از کشور بیاید، بلکه باید از خارج از شهر مورد نظر وارد شود؛ در سال‌های اخیر گاهی این موضوع برعکس شده است و سرمایه‌گذاران اصفهانی در شهر اصفهان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؛ این موضوع برای ما مطلوب نیست و باید این چرخه به روند خود بازگردد.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.