stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 416105
  • 05 بهمن 1400 - 12:35
1

چرا رقم سبد معیشت نهایی نشد؟

چرا رقم سبد معیشت نهایی نشد؟
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: فرامرز توفیقی (نماینده کارگران در مذاکرات مزدی) در ارتباط با خروجی جلسه کمیته دستمزد گفت: در جلسه کمیته دستمزد که عصر روز گذشته (چهارم بهمن) برگزار شد، به جمع‌بندی خوبی در ارتباط با سبد معاش خانوار رسیدیم؛ وزارت اقتصاد قرار بود سبد معاش پیشنهادی را به جلسه بیاورد که در ارتباط با فرمول‌ها و راهکارهای محاسباتی به توافق رسیدیم.

ایلنا، به گفته وی، هفته آینده دوشنبه در جلسه اضطراری کمیته دستمزد، سبد معاش نهایی خواهد شد و نرخ آن برای تصمیم گیری به شورایعالی کار ارجاع می‌شود.در محاسبه سبد معاش خانوار، همواره ابتدا سبد خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها محاسبه می‌شود و سپس براساس «ضریب اهمیت» سبد خوراکی ها، سبد معاش کلی به دست می‌آید. در جلسه پیشین کمیته دستمزد، دولتی‌ها از لزوم جانمایی مولفه‌های سبد و استفاده از جمع وزنی سخن گفته بودند که بعد از بحث و گفتگوی فراوان مشخص شد که آمادگی تعیین نرخ مولفه‌هایی مانند مسکن و حمل و نقل وجود ندارد.

توفیقی در این رابطه می‌گوید: قرار شد همچنان از فرمولِ ضریب اهمیت استفاده کنیم؛ فقط به دلیل تورم متغیر و بالای مولفه‌های سبد، ضریب اهمیت تغییر کرده است؛ تا هفته آینده ضریب اهمیت و محاسبات نهایی سبد انجام خواهد شد.این نماینده کارگری تاکید کرد: مذاکرات امسال به نسبت قبل، اصولی‌تر و علمی‌تر پیش می‌رود و امیدواریم به نتایج قابل قبول برسیم.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.