stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 416094
  • 05 بهمن 1400 - 12:17
2

پیشکسوت هندبال: هماهنگی و همدلی جواب داد/ باید برای کسب سکو هم تلاش کنیم

پیشکسوت هندبال: هماهنگی و همدلی جواب داد/ باید برای کسب سکو هم تلاش کنیم

مصطفی غلامی گفت: همدلی و هماهنگی بازیکنان جواب داد تا هندبال ایران جهانی شود.

قلم | qalamna.ir :

پیشکسوت و کارشناس هندبال در گفت و گو با در خصوص عملکرد تیم ملی هندبال ایران در مسابقات قهرمانی مردان آسیا اظهار کرد: تیم ملی تمرینات خوبی داشت، برای آنها کار شده بود. رئیس فدراسیون سرمایه‌گذاری کرده بود و چند اردوی تدارکاتی داشتند. البته قبل از اعزام دو بازیکن لژیونر کرونا گرفته بودند و با تیم اعزام نشدند. هر بازیکن برای یک بازی رسید. خدارا شکر که روز گذشته مقابل کویت همه اعضای تیم حضور داشتند و بازی بسیار خوبی انجام دادند. 

مصطفی غلامی افزود: مربی هم با برنامه پیش رفت و برنامه‌ریزی خوبی داشت. کادر و بازیکنان خیلی خوب با تلاش و هم دلی دست به دست هم دادند تا تیم روانه مسابقات جهانی شود. بازی‌های خوبی کردند. دروازه‌بان هم خیلی خوب عمل کرد. سیاوشی خیلی کار کرد و زحمت کشید و توپ‌های تک به تک زیادی را گرفت. بازیکنان شوت‌ها را به گل تبدیل کردند و دفاع خوبی داشتیم. هماهنگی خوب بین کلیه بازیکنان و کادر وجود داشت. خداراشکر تیم‌های عربستان، عراق و کویت را که مدعی و سد راه بودند را شکست دادند. 

وی در خصوص بازی آینده تیم ملی ایران مقابل بحرین گفت: نتیجه بازی بعدی تیم ما مقابل بحرین برای جهانی شدن تاثیری ندارد. ما جزو چهار تیم اول هستیم و سهمیه را گرفته ایم. دیگر استرس وجود ندارد و امیدوارم یک بازی خوب مقابل بحرین به نمایش بگذارند. درست است که‌ تیم بحرین تیم خوبی است و سالها در مسابقات جهانی حضور داشته، قهرمان و نایب قهرمان آسیا شده، در مسابقات المپیک حضور داشته اما بازیکنان نباید به اینها فکر کنند. آنها باید جدا از این موارد فکر کنند و در یک بازی بدون استرس و دلهره مقابل بحرین به میدان بروند و آن اتحاد و همدلی را حفظ کنند تا نتیجه بگیرند.

 پیشکسوت هندبال گفت: تلاش همه بازیکنان سبب شد که این نتیجه مطلوب کسب شود. دیدید که هربار هم مقابل کویت عقب ماندند تلاش کردند تا با فشار زیاد جبران کنند و نتیجه را برگردانند. 

مربی اسبق تیم ملی هندبال گفت: اکنون ما با زحماتی که کشیدیم جهانی شدن را قطعی کردیم. باید تلاش کنیم تا یکی از سکوهای آسیا را هم بگیریم. اگر مدال هم بگیریم بعد از هفت سال افتخار بزرگی برای هندبال ایران،  هندبال دوستان، هندبالیست‌ها و باشگاه‌ها خواهد بود. رسیدن به مسابقات قهرمانی جهان خیلی در رشد هندبال تاثیر داشت. امیدوارم حالا رده‌های پایه را نیز پرورش دهیم تا بتوانیم همیشه تیم ملی بزرگسالان قوی داشته باشیم. اکنون باید فقط تلاش کنیم تا یکی از سکوهای آسیا اول، دوم یا سوم را برای خود تصاحب کنیم.

وی در خصوص عملکرد بازیکنان جوان تیم ملی همچون آثاری و کاظمی گفت: چند بازیکن جوان در تیم داشتیم که در سال‌های قبل در تیم ملی جوانان بودند مثل آثاری و کاظمی. آنها در اردوی تیم ملی جوانان بودند و قرار بود به مسابقات اعزام شوند که مسابقات لغو شد. آنها از پایه شروع کردند، در تیم ملی نوجوانان بودند و بعد به تیم ملی جوانان رسیدند. سلسله مراتب را طی کردند و تا ۱۵ سال دیگر می‌توانند برای هندبال ایران بازی کنند و پشتوانه بسیار خوبی خواهند بود.

وی در پایان گفت: اگر ما روی جوانان و نوجوانان سرمایه‌گذاری کنیم بهترین مربیان و کادر را انتخاب کنیم خروجی خوبی خواهیم گرفت. خیلی ارزشمند است. از همین جا به پاکدل تبریک می‌گویم و تشکر می‌کنم که زحمت هایشان به نتیجه رسید. خواهش می‌کنم تلاش و کوشش که روی پایه ها با برنامه و کارشناسی شده پیش روند تا آنها هم در سطح آسیا حرف برای گفتن داشته باشند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.