stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 416002
  • 05 بهمن 1400 - 10:29
1
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات:

تولید ۳۶۲ میلیون واحد انواع گل و گیاهان زینتی امسال در ۷۰۰ هکتار از گلخانه‌های تونلی و فضای باز شهر گل ایران

تولید ۳۶۲ میلیون واحد انواع گل و گیاهان زینتی امسال در ۷۰۰ هکتار از گلخانه‌های تونلی و فضای باز شهر گل ایران
مرکزی_ قلمنا_ مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: ۳۶۲ میلیون واحد انواع گل و گیاهان زینتی امسال در ۷۰۰ هکتار از گلخانه‌های تونلی و فضای باز شهر گل ایران تولید شد.
قلم | qalamna.ir :

احمد رضا جعفری افزود: ۱۴۰ میلیون گل‌ شاخه بریده از گونه‌های گلایل، میخک، داوودی، لیسیانتوس، آنتوریوم و لیلیوم در ۲۶۶ هکتار گلخانه تونلی و فضای باز بخشی از این محصولات تولیدی را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: ۲۲ میلیون گلدان انواع گل‌های آپارتمانی گلدار شامل حسن یوسف، گل سنگ، کاکتوس، دیفن باخیا، پتوس و فیکوس نیز امسال در ۱۲۱ هکتار گلخانه‌های محلات تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شد.

وی، گل‌های آپارتمانی، نشایی و فصلی را شامل انواع اطلسی، بنفشه، میمون، سلوی، پریوش و آهار دانست و گفت: ۱۸ میلیون گلدان گل‌های آپارتمانی برگ زینتی در ۸۱ هکتار گلخانه تولی و ۱۱۵ میلیون بوته گل‌های فصلی و نشایی در ۱۹۲ هکتار ازگلخانه‌های فضای باز، امسال در شهر گل ایران تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی محلات اظهار داشت: ۶۷ میلیون اصله درختچه‌های زینتی از ابتدای امسال تاکنون در ۳۶ هکتار از گلخانه‌های فضای باز محلات تولید شده است.

جعفری ادامه داد: گواهی بهداشتی قرنطینه برای ۱۳ هزار و ۷۰۰ گلدان به مقصد قشم و ۳۶ محموله خارجی شامل ۱۷۵ هزار و ۸۵۰ گلدان به مقصد عراق و عمان در سال جاری صادر شد.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ واحد گلخانه در این شهرستان فعال است، ادامه داد: ۴۱۰ هکتار فضای گلخانه‌ای و ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت فضای باز است.

جعفری با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از مردم محلات در صنعت گل اشتغال دارند، ادامه داد: سابقه گل‌کاری در محلات بیش از ۷۰ سال است و ۷۰۰ واحد تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی در این شهرستان فعالیت دارند.

  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.