stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 415995
  • 05 بهمن 1400 - 9:34
0
شهردار اراک:

افزایش ۲۴ درصدی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اراک نسبت به بودجه سال جاری

افزایش ۲۴ درصدی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اراک نسبت به بودجه سال جاری
مرکزی_ قلمنا_ شهردار اراک ابراز کرد: بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ مدیریت شهری اراک به مبلغ ۱۶ هزار میلیارد ریال و افزایش ۲۴ درصد برای تصویب به شورای اسلامی کلانشهر اراک تقدیم شد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر علیرضا کریمی در نشست صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: بودجه امسال شهرداری، ۱۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال بود که میزان بودجه پیشنهادی برای سال آتی به ۱۶ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی تاکید کرد: سهم هزینه های جاری مدیریت شهری حدود پنج هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال و سهم هزینه‌ای تملک دارایی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال در بودجه سال آتی لحاظ شده و حدود ۵۰۰ میلیارد ریال نیز برای تملکات مالی پیش بینی شده است.

شهردار اراک در خصوص بودجه پیشنهادی سال آتی اظهار داشت: میزان بودجه پیشنهادی در بحث کالبدی و شهرسازی حدود ۱۷۸ میلیارد تومان، محیط زیست و خدمات شهری ۳۵۳ میلیارد تومان، ایمنی و مدیریت بحران ۷۳ میلیارد تومان، حمل و نقل و ترافیک  ۳۶۵ میلیارد تومان، خدمات مدیریت ۵۴۵ میلیارد تومان و اجتماعی، فرهنگی ۳۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان لحاظ شده است.

کریمی ادامه داد: از مجموع بودجه جاری و عمرانی سال ۱۴۰۱، سهم هزینه‌های جاری ۳۲ درصد، هزینه‌های عمرانی ۶۵ درصد و سهم تملک دارایی ۳ درصد پیش‌بینی شده که این مهم نشان می‌دهد رویکرد شهرداری در سال آتی تقویت فعالیت‌های عمرانی است.

وی خاطرنشان کرد:  افزایش مشارکت و سرمایه‌های اجتماعی و جلب رضایتمندی مردم، توجه به سرمایه انسانی و پرداخت حقوق پرسنل مدیریت شهری، بهره گیری از فناوری‌های نوین و صرفه جویی در هزینه‌ها، کاهش تصدی گری و برون سپاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی، رویکرد محله محوری و عدم افزایش ردیف های هزینه‌ای، تکمیل طرح های نیمه تمام از جمله اقداماتی است که مدیریت شهری برای عملیاتی کردن آن در سال آتی هدفگذاری کرده است.

شهردار کلانشهر اراک بیان داشت: بودجه پیشنهادی حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مدیریت شهری نسبت به امسال، ۷۲ درصد افزایش یافته و همچنین بودجه حفظ و توسعه فضای سبز ۴۲ درصد و بودجه خدمات شهری و مدیریت بحران، ۱۰۷ درصد افزایش داشته است.

کریمی عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود بحث نوسازی، بازسازی و خرید ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت مستمر مدنظر باشد و در این راستا اعتبار مناسبی برای هوشمند سازی ناوگان عمومی و خرید دوربین‌های نظارتی و حفاظتی در بودجه پیشنهادی سال آتی در نظر گرفته شده است.

  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.