stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 415644
  • 05 بهمن 1400 - 8:03
1
فرماندار همدان اعلام کرد؛

فعالیت اصناف همدان منوط به انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها

فعالیت اصناف همدان منوط به انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها
همدان- قلمنا- فرماندار شهرستان همدان گفت: اصناف همدان به شرط انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها مجاز به فعالیت اند.
قلم | qalamna.ir :

قلم، محمدعلی محمدی در ستاد مدیریت کرونا شهرستان همدان با بیان اینکه اصناف به شرط انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند، گفت: اتاق اصناف طی یک هفته وضعیت واکسیناسیون متصدیان واحدهای صنفی را بررسی و طبق قانون با ناقضان بهداشتی برخورد کند چراکه سلامت مردم بسیار با اهمیت است.

وی، خواستار نظارت بیشتر دستگاه‌های اجرایی ذیربط بر ساز و کار و نحوه کنترل کارت واکسن متصدیان و مراجعان به مراکز ورزشی، کتابخانه ها و اینگونه اماکن عمومی شد و تاکید کرد: فعالیت تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و مراکز تهیه و توزیع غذا صرفاً در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است و بازرسان مرکز بهداشت با جدیت بر این مهم نظارت نمایند.

فرماندار شهرستان همدان با هشدار کاهش حساسیت عمومی به شیوع ویروس کرونا و استفاده از ماسک یادآور شد: واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها به طور مؤثری باعث کاهش مرگ و میر و بستری بیماران کرونایی شده است اما همدان بواسطه ارائه بسیاری از خدمات پزشکی، خدماتی و اداری به استان‌های مجاور دارای ارتباطات فیزیکی زیادی است که مراقبت بیشتری می‌طلبد.

محمدی با اشاره به کاهش محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده در آرامستان باغ بهشت همدان، تصریح کرد: امکان تردد خودرو در باغ بهشت باهدف تسهیل در تردد حداقلی خانواده‌ها انجام شده نه اینکه با محدودیت برگزاری مراسم ختم در مساجد شاهد حضور تعداد قابل توجه و کثیری از بستگان متوفی در باغ بهشت و مراسم خاکسپاری باشیم.

اتوبوس‌های درون شهری همدان وضعیت مناسبی ندارد

فرماندار همدان از عادی انگاری، برگزاری مراسم و دورهمی ها و عدم رعایت پروتکل‌ها در سطح روستاها ابراز نگرانی کرد و گفت: اکنون تشویق و ترغیب روستاییان به واکسیناسیون مهمترین وظیفه و معیار عملکرد دهیاران است چون وضعیت استفاده از ماسک در روستاها بسیار نامطلوب است.

وی افزود: اتوبوس‌های درون شهری نیز وضعیت مناسبی ندارد و بعضاً اتوبوس‌ها با تعداد قابل توجهی سرنشین ایستاده و ازدحام مشاهده می‌شوند که کنترل ظرفیت اتوبوس‌ها متناسب با پروتکل‌ها بسیار با اهمیت است و سرویس دهی در شرایط فعلی باید با وضعیت عادی متفاوت باشد.

محمدی، در پایان خواستار تکمیل نصب سیستم‌های تهویه هوا در مدارس، کتابخانه ها و سالن‌های مطالعه شد.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.