stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 415578
  • 03 بهمن 1400 - 23:48
2
استاندار کرمانشاه:

تاریخ ایران سرشار از فداکاری مادران است

تاریخ ایران سرشار از فداکاری مادران است
کرمانشاه-قلمنا-استاندار کرمانشاه: تاریخ ایران سرشار از فداکاری مادران است کرمانشاه- - استاندار کرمانشاه با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن گفت: تاریخ پرشکوه ایران اسلامی سرشار از فداکاری مادران و زنان بزرگ است.
قلم | qalamna.ir :

«بهمن امیری مقدم» عصر یکشنبه در پیامی با گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت یگانه دخت معزز نبی مکرم اسلام (صلوات‌الله‌علیه) حضرت فاطمه زهرا (سلام الله‌علیها)، از آن بانوی بزرگوار به عنوان اسوه بشریت، الگوی شجاعت، عصمت، فداکاری، معرفت، بصیرت و مجاهدت یاد کرد و گفت: این روز فرصتی است برای تجلیل از مقام مادر و زن و مبارکترین بهانه ممکن برای ادای احترام به مادران شهدا به عنوان الگوهای صبر و بردباری و ترویج سبک زندگی و مکتب فاطمی است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) نوع نگرش به شخصیت زن را تغییر داد و با شیوه زندگی خود که مملو از معنویت، اخلاق، تعادل و نقش‌آفرینی کامل و بهنگام در امور زندگی شخصی و جامعه بود، مراتب اهمیت و کرامت زن را ارتقا بخشید و امروز آموزه‌های سرشار از پاکی و نجابت آن کوثر قرآن، معیاری تمام‌ عیار از مکارم اخلاق و آداب اسلامی برای رهروان آن صدیقه کبری است.

استاندار کرمانشاه گفت: حضرت زهرا (س) فرزندانی را تربیت کرد که هر کدام با ایفای نقش بی نظیر خود، درس عزّت و سربلندی، عشق و وفاداری، تقوا و عبودیت، صبر و شکیبائی، شجاعت و کرامت، جهاد و مبارزه، مهر و عاطفه، ایثار و گذشت، جان فشانی در راه خدا و اسلام، صلح و مدارا را از خود به یادگار گذاشتند و برای مسلمانان اسوه و الگو شدند.

امیری مقدم گفت: تاریخ سراسر مباهات ایران اسلامی سرشار از فداکاری و مجاهدت مادران و زنانی است که با تأسی از دخت گرامی پیامبر(ص) و قدرت ایمان در صحنه ها و عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی، اجتماعی و سیاسی مشارکت، درخشش و همراهی فعالانه داشته اند و با امید به آینده‌ای روشن از هیچ کوششی فروگذار نکرده و مانند دوران دفاع مقدس قهرمانانه در میدان مقاومت و ایستادگی حضوری شجاعانه و فداکارانه داشتند.

وی تصریح کرد: زنان نقش بسیار موثری در بالندگی، توسعه و پیشرفت جامعه داشته و دارند و با تمام وجود در دفاع از انقلاب اسلامی همگام مردان تلاش و به همگان ثابت کردند که برای دفاع از اسلام و انقلاب در اوج فداکاری و ایثارگری در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی و مقاومت می کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: مادران فداکار و ایثارگری که فرزندان خود را برای دفاع از اسلام و میهن اسلامی در طول ۸ سال دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کردند و هیچ افتخاری بالاتر از این نیست که مادری با افتخار فرزند خود را برای صیانت از ارزش های والای اسلامی، تقدیم اسلام کند.

سوم بهمن ماه مصادف با ۲۰ جمادی الاثانیه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز زن نامگذاری شده است.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.