stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 415556
  • 03 بهمن 1400 - 19:44
2

۴۷ خانواده شهید و ایثارگر استان کرمانشاه تجلیل شدند

۴۷ خانواده شهید و ایثارگر استان کرمانشاه تجلیل شدند
کرمانشاه- قلمنا- ۴۷ خانواده شهید، جانباز و آزاده استان کرمانشاه روز یکشنبه به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در قالب نهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت تجلیل شدند.
قلم | qalamna.ir :

به‌ گزارش خبرنگار ، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه روز یکشنبه در این مراسم، گفت: شهدا نور و چراغ راه ملت ایران اسلامی هستند و با تمسک و توجه به آن‌هاست که ما مسیر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب را گم نمی‌کنیم.

سردار «ناصر باباخانی» با بیان این‌که تمام داشته‌های ما به برکت خون شهداست، اظهار کرد: امنیت، آسایش و عزت فعلی ملت ایران حاصل خون شهدا و البته صبر و استقامت مادران، همسران و فرزندان آنان است که باید این ایثارگری را ارج بنهیم.

مدیر مشارکت‌های زنان اداره‌کل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه هم در این مراسم گفت: تاکنون در جشنواره‌ اسوه‌های صبر و مقاومت استان از حدود ۵۰۰ نفر از اعضای خانواده شهدا تجلیل شده‌ است.

«آذر آزادی» افزود: همچنین تاکنون از ۲۰ عنوان کتاب در حوزه زنان و مقاومت رونمایی شده و امروز نیز ۲ کتاب جدید رونمایی می‌شود.

در ادامه مراسم کتاب «مادر» به نویسندگی «زهرا عموشاهی» و کتاب «به رنگ عشق» به نویسندگی «آذر آزادی» با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه رونمایی و از نویسندگان این کتاب‌ها تجلیل شد.

پایان‌بخش نهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت استان کرمانشاه نیز تجلیل از ۴۷ خانواده شهید و ایثارگر استان بود.

در این مراسم از مادران شهیدان امیر سالمی، ستار عباسی، فریدون احمدی، ضیاءالدین عباس‌پور، سید فاروق و سید جلال زارعی، محمدحسین القاضی، بهرام فیض عباسی، ایرج زارعی سیاه بیدی، محمدرسول حاتمی، مرتضی گجری تنها، میلاد قبادی، ساسان کریمی، رامین سلیمانی، میثم قهری، سعدی کریمی و کامران باقری تجلیل شد.

همچنین همسران شهیدان و ایثارگران اشرف آبادی، جمعه احمدی، علیرضا دماوندی، محمدرضا ریزه‌وندی، یارولی باقری، اکبر نظری، منصور کاظمی، رشید صادقی، سید علی مرادی، ایرج کریمی، مسعود وفاسرشت، حجت صفری، عبدالحسین یزدانی، سعید عباسی، نادعلی رهجونیا، حسن فراز، رضا علی سعیدی، صادق یاری و داراب ویسی تقدیر شد.

همچنین خواهران شهیدان علیرضا دماوندی، علیرضا کرد امین، جواد رضایی و فرامرز آقایی تجلیل شدند و از فرزندان شهیدان مهدی شهلایی، تیمور رستمی، محمد محمدی، علی اکبر محمدی، محمد یوسف صدری، محسن اسدی‌پور و قلی شریفی تقدیر و لوح سپاس هم به فرزند جانباز عبدالله ویسی اهدا شد.

کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.
بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.