stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 415549
  • 03 بهمن 1400 - 19:26
1

لزوم بازنگری در تخصیص سهم آب شهرستان‌های فارس از سد‌های استان

لزوم بازنگری در تخصیص سهم آب شهرستان‌های فارس از سد‌های استان
فارس_ استاندار فارس در دیدار با وزیر نیرو،خواستار بازنگری در تخصیص سهم آب آشامیدنی شهرستان‌های این استان از محل سد‌های فارس شد.
قلم | qalamna.ir :

ایمانیه در دیدار با وزیر نیرو در تهران، با اشاره به بروز خشکسالی‌های متعدد و طولانی مدت در فارس و قرار گرفتن این استان در زمره استان‌های دارای وضعیت بحران آبی افزود: مبنای تخصیص حق آبه برخی از سد‌ها در استان بر اساس نیاز‌های واقعی برخی از سد‌های شهرستان‌های حوضه آبریز سد نبوده و دارای اشکالاتی است که بر همین اساس خواستار در اولویت قرار گرفتن بازنگری در این سهم از سوی وزارت نیرو هستیم.
وی ادامه داد: بر اساس اقدامات کارشناسی انجام گرفته از سوی دستگاه‌های متولی، انتقال آب از سد نرگسی، تنها راه موجود برای احیای تالاب پریشان در استان فارس است.
او اظهار داشت: با توجه به اهمیت اکولوژیک و حساسیت اکوسیستم و تنوع زیستی تالاب پریشان و از آنجا که دریاچه پریشان از دریاچه‌های آب شیرین است، انتقال آب به این تالاب نیاز به ارزیابی اثرات زیست محیطی دارد که مطالعات امکان سنجی انتقال آب از نظر فنی، اقتصادی، اجتماعی و اکولوژیک و همچنین اثرات زیست محیطی توسط یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور انجام و در کارگروه استانی ارزیابی اثرات زیست محیطی مطرح و مورد تایید قرار گرفته است.
وی، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین آب منطقه‌ای و محیط زیست استان در زمینه مشارکت در تامین آب و اجرای خط انتقال آب از سد نرگسی به تالاب پریشان، از وزیر نیرو خواست تخصیص و تامین سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب آب از محل تخصیص‌های سد نرگسی صورت گرفته و اعتبارات لازم برای مشارکت در اجرای خط انتقال نیز در اعتبارات استانی این وزارتخانه منظور شود.
استاندار فارس همچنین خواستار سرعت بخشی در عملیات راه اندازی مجموعه آب شیرین کن در منطقه سیل‌زده بیرم لارستان از سوی وزارت نیرو و همچنین تخصیصی مابقی اعتبارات مورد نیاز به منظور تکمیل اجرای شبکه فاضلاب شهری کلانشهر شیراز شد.
رسیدگی به موضوعات و مشکلات استان در حوزه تامین آب و نیروی برق مورد نیاز شهرستان‌های فارس و تقسیط بدهی برخی از موسسه‌های آموزش عالی و دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی به وزارت نیرو از دیگر مواردی بود که در دیدار استاندار فارس با وزیر نیرو مورد بحث و بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت و وزیر نیرو در رابطه با این موارد دستوراتی صادر کرد.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.