stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 415489
  • 03 بهمن 1400 - 16:06
1

مهدهای کودک مشهد در صورت تخطی از دستورات بهداشتی پلمب می شوند

مهدهای کودک مشهد در صورت تخطی از دستورات بهداشتی پلمب می شوند
خراسان رضوی- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه رعایت واجرای کامل دستورالعمل بهداشتی برای بازگشایی مهدهای کودک ضروری است اظهار کرد: چنانچه این واحدها پس از بازگشایی، در مورد هرکدام از دستورات بهداشتی ابلاغ شده تخطی نمایند فوراً پلمب خواهند شد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر سید جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بازگشایی مهدهای کودک مستلزم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و دستورالعملهای ابلاغی است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان متولی سلامت جامعه با احاطه کامل بر تبعات اقتصادی و اجتماعی حاصل از تعطیلی مهدهای کودک، حساسیت ویژه ای در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در مهدهای کودک با توجه به اهمیت حفظ سلامت گروه سنی کودکان دارد. با توجه به عدم واکسیناسیون کرونا در کودکان زیر ۱۲ سال، کودکان گروهی پرخطر در مقابل این بیماری هستند. تجربه نشان داده است کودکان ناقلین بی صدای بیماری کرونا در جامعه هستند و همین موضوع مهمترین علت تاکید بر اجرای کامل دستورالعملهای بهداشتی و نظارت های کارشناسانه در فعالیت مهد کودکها است.

حسینی خاطرنشان کرد: شرط اولیه برای بازگشایی مهدهای کودک کسب حداقل ۸۵ درصد امتیاز چک لیست های مربوطه در بازدید از این واحدها است. علاوه برآن داشتن ۴ شرط شامل استفاده همه پرسنل از ماسک، وجود فضای ۴ متر مربع به ازای همه کودکان حاضر در مهد، کسب حداقل ۷۵ درصد چک لیست تهویه مناسب و واکسیناسیون کامل کودکان، عوامل اجرایی رانندگان سرویس همراه تمامی اعضای خانواده و موجود بودن مدارک و مستندات در مهد از مواردی است که اجرای آن ضروری و به آن تاکید شده است.

وی تاکید کرد: رعایت واجرای کامل موارد مذکور برای بازگشایی مهدهای کودک ضروری است و چنانچه این واحدها پس از بازگشایی، در مورد هرکدام از دستورات بهداشتی ابلاغ شده تخطی نمایند واحد مذکور فوراً پلمپ خواهد شد.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.