stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 415474
  • 03 بهمن 1400 - 15:32
0
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

مصرف گاز بخش خانگی و تجاری استان در شبانه روز گذشته به ۵۲.۵ میلیون مترمکعب رسیده است

مصرف گاز بخش خانگی و تجاری استان در شبانه روز گذشته به ۵۲.۵ میلیون مترمکعب رسیده است
اصفهان_ مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه مصرف گاز بخش خانگی و تجاری استان در شبانه روز گذشته به ۵۲.۵ میلیون مترمکعب رسیده است، اظهار کرد: بخش صنعت نیز نزدیک ۱۳ میلیون مترمکعب مصرف گاز داشته است.
قلم | qalamna.ir :

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تاکید بر اینکه در تامین گاز بخش خانگی در التهاب هستیم، گفت: مصرف گاز در استان اصفهان طی شبانه روز گذشته از مرز مشخص خود فراتر رفته که نگرانی برای محدودیت‌ها را بیشتر کرده است.

سیدمصطفی علوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کاهش شدید دمای هوا در استان و کشور، اظهار کرد: این روزها در تامین گاز دچار التهاب هستیم و به نظر می‌رسد تا پایان هفته این شرایط ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه مصرف گاز بخش خانگی و تجاری استان در شبانه روز گذشته به ۵۲.۵ میلیون مترمکعب رسیده است، اظهار کرد: بخش صنعت نیز نزدیک ۱۳ میلیون مترمکعب مصرف گاز داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته در مجموع ۶۵ میلیون مترمکعب در استان اصفهان گاز مصرف کرده‌ایم، تاکید کرد: اکنون بیشتر از این میزان نمی‌توان مصرف گاز داشت، چراکه مرز استفاده از گاز در استان ۶۱.۸ میلیون مترمکعب است و زمانی که مصرف گاز از این عدد بالاتر رود، خطر محدودیت مصرف گاز در تمام بخش‌ها وجود خواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر بخش خانگی به دلیل کاهش دمای هوا بسیار پرمصرف است و بخش صمعت نیز محدودیت‌های مصرف خود را دارد.

علوی درباره استفاده مازوت در نیروگاه‌ها، گفت: در حال حاضر مصرف مازوت در دو نیروگاه واقع در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان در چارچوب قانون انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون تحویل گاز به نیروگاه‌ها را محدود کرده‌ایم، افزود: اکنون نیروگاه شهید محمد منتظری دو بویلر آن با گاز کار می‌کند و بقیه نیاز این صنعت براساس ضوابط موجود با سوخت مازوت است و یا محدودیت تولید برق دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب گاز به نیروگاه منتظری تحویل گاز داده‌ایم که این عدد در شرایط معمول حتی ۱۰ میلیون مترمکعب هم بوده، همچنین مصرف گاز نیروگاه اصفهان شب گذشته حدود ۳ میلیون مترمکعب بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر، تهران ابلاغ رسمی برای استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها را صادر کرده و به این دلیل ناچاریم تحویل گاز به این دو نیروگاه واقع در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان را به صفر برسانیم.

علوی ادامه داد: دیگر صنایع همچون فولاد و ذوب‌آهن نیز با محدودیت تامین گاز مواجه هستند، اما صنایع کوچک نیز از سوخت گاز به‌صورت کامل استفاده می‌کنند و مصرف سوخت مازوت تنها مربوط به نیروگاه‌ها است، همچنین گاز مورد نیاز پالایشگاه اصفهان به‌صورت کامل تامین و تحویل داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال‌حاضر نگرانی نسبت به تامین گاز بخش خانگی است، البته پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده به شرایط به حالت عادی بازگردد.

  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.