stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 415443
  • 03 بهمن 1400 - 14:58
0
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

بی‌انضباطی اجتماعی و ترافیکی در شهر زیبنده مردم و جامعه نیست

بی‌انضباطی اجتماعی و ترافیکی در شهر زیبنده مردم و جامعه نیست
اصفهان_ نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز شاهد بی‌انضباطی اجتماعی و ترافیکی در شهر هستیم که زیبنده مردم و جامعه نیست در این راستا شناخت کوتاهی‌ها، کم‌کاری و ترک فعل‌های دستگاه‌های مسئول در این حوزه و برطرف کردن این مشکلات امری لازم است.
قلم | qalamna.ir :

ابوالفضل قربانی در نطق میان‌دستور بیست‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات ترافیکی در شهر اظهار کرد: یکی از نمودهای بارز در توسعه‌یافتگی کشورها، رفتارهای فرهنگی به‌خصوص رفتارهای ترافیکی است.

وی افزود: امروز شاهد بی‌انضباطی اجتماعی و ترافیکی در شهر هستیم که زیبنده مردم و جامعه نیست در این راستا شناخت کوتاهی‌ها، کم‌کاری و ترک فعل‌های دستگاه‌های مسئول در این حوزه و برطرف کردن این مشکلات امری لازم است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در تشریح علل این مشکلات، تصریح کرد: فقدان زیرساخت‌ها در شهرسازی و بی‌توجهی به مقوله کاربری زمین، ازجمله این علت‌ها است که این موضوع با مباحث اقتصادی و ارزش افزوده گره خورده و بسیاری از زمین‌ها با بی‌توجهی تغییر کاربری یافته و شهر و مدیریت شهری را دچار مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه مصرف بی‌رویه سوخت انرژی در حوزه حمل و نقل از دیگر عوامل این رخداد است، خاطرنشان کرد: نبود الگوی مناسب برای جابه‌جایی، مشکلات در ساختارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و نبود هماهنگی در تصمیم‌گیری‌های حوزه حمل و نقل در کلان‌شهرها، سبب این بی‌انضباطی ترافیکی شده است.

قربانی با بیان اینکه نبود هماهنگی بین پلیس راهور و مدیریت شهری، این روزها به شدت خود را نشان می‌دهد، گفت: امروز می‌بینیم که پلیس راهور کار دیگری می‌کند و مدیریت شهری درخواست دیگری دارد؛ اگر برای این موضوع چاره‌اندیشی نشود در آینده به ویژه روزهای نزدیک به آخر سال و افزایش حجم تردد، گرفتاری‌های مردم دوچندان خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور کم‌رنگ پلیس در صحنه‌های ترافیکی به وضوح قابل مشاهده است، افزود: پلیس راهور وظایفی برعهده دارد که پیشنهاد می‌کنم با حضور در یکی از جلسات علنی شورا مسائل خود را مطرح کنند تا مشکلاتی را که در اجرای وظایف خود با آن رو به رو هستند، بررسی شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: گره خوردن مسائل سیاسی و مشکلات اقتصادی با مشکلات انضباطی و ترافیکی از دیگر دلایلی است که عنوان می‌شود و هیچ‌گونه توجیهی ندارد.

وی با بیان اینکه بارگذاری‌های بی‌مطالعه در شهر، وجود نقاط بحرانی در حلقه ترافیکی، مباحث جمعیتی، صنفی و تجاری و رهاشدگی این موضوع در هسته مرکزی شهر از علل دیگر مشکلات ترافیکی است، ادامه داد: راسته بازاری در خیابان‌ها برای اصناف مختلف ایجاد شده و وضعیت هر خیابان را تحت تأثیر خود قرار داده است که این وضعیت نباید ادامه پیدا کند.

قربانی با اشاره به وجود برخی نقاط بحرانی در حلقه‌های ترافیکی شهر به ویژه بزرگراه شهید چمران، گفت: هر هفته و هر ماه شاهد تصادفات منجر به فوت در این بزرگراه هستیم که در این راستا مشکل ترافیک این بزرگراه قابل حل است.

وی با اشاره به وضعیت شهرک شهید کشوری گفت: متأسفانه نقاط بحرانی در پیرامون شهر نیز ایجاد شده است که شهرک کشوری از جمله این نقاط بحرانی است؛ این منطقه توسط نهادی به سراسر ایران فروخته شد، درحالی‌که خریداران نمی‌دانستند چه می‌خرند و آن‌هایی هم که ابتدا زمین‌ها را خریدند و سپس فروختند، نمی‌دانستند چه می‌فروشند. این منطقه نه با اصول شهرسازی و نه با اصول پدافند غیرعامل سازگار است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: استاندار و اداره کل راه و شهرسازی، مسئول رسیدگی به وضعیت این شهرک هستند اگر در این منطقه اتفاقی افتاد، همه مسئولان و کسانی که این بلا را سر اصفهان آوردند باید جواب‌گو باشند.

قربانی با بیان اینکه در این باره نام‌هایی برده می‌شود که کسی تا به حال آن‌ها را ندیده است؛ بنابراین پرسش ما این است که چرا شهر را به افراد مفت‌خور و دلال داده‌ایم، پیشنهاد داد کمیته تحقیق و تفحص از این شهرک تشکیل و به جد موضوع آن دنبال شود.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.