stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 415427
  • 03 بهمن 1400 - 14:29
1
سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی:

یک سالن مطالعه در اراک با مجوز کتابخانه‌های عمومی فعالیت دارد

یک سالن مطالعه در اراک با مجوز کتابخانه‌های عمومی فعالیت دارد
مرکزی_ قلمنا_ سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: اکنون یک سالن مطالعه در اراک با مجوز کتابخانه‌های عمومی فعالیت دارد که در ۲ طبقه با ظرفیت هر طبقه ۱۲ نفر ویژه بانوان ارایه خدامات می‌کند.
قلم | qalamna.ir :

سکینه خاتون مهدیان‌پور با اشاره به اینکه کلانشهر اراک با هدف فراهم کردن مکان مناسب مطالعه به ویژه برای دانش‌آموزان، دانشجویان و پژوهشگران ۶ پانسیون مطالعاتی دارد، افزود: یک واحد از ۶ پانسیون مطالعاتی اراک با مجوز نهاد کتابخانه‌های عمومی فعالیت دارد و پنج پانسیون دیگر مجوز فعالیت خود را از فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده‌اند.

وی اظهار کرد: این پانسیون‌ها شامل «ترنم، استاد قاسمی، راه اندیشه، هدف، اوج و سما» هستند که پانسیون مطالعاتی «سما» واقع در مقابل استانداری مرکزی شهرک بهاران مجوز فعالیت را از کتابخانه‌های عمومی دریافت کرده است.

مهدیان پور ادامه داد: با اتمام زمان مجوز پنج پانسیونی که از اداره کل فرهنگ و ارشاد مجوز فعالیت گرفته‌اند، متقاضیان باید درخواست تمدید مجوز خود را از نهاد کتابخانه‌ها ارایه کنند.

وی افزود: پانسیون مطالعاتی نوعی از کتابخانه‌های خصوصی است که دارای طراحی خاص و منحصر به فردی برای مطالعه است و در حقیقت فضای این مکان‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته می‌شود که شرایط و محیط را برای داوطلبان کنکور، دانشجویان و پژوهشگران فراهم سازد.

وی اظهار داشت: مهمترین ویژگی پانسیون‌های مطالعاتی وجود فضای خصوصی آنها است و معمولا ظرفیت‌های کمتری در مقایسه با کتابخانه‌های عمومی دارند و نیز ساعات حضور در پانسیون‌ها بیشتر است و متقاضیان می‌توانند زمان بندی بهتری برای مطالعه خود در نظر بگیرند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: این پانسیون مطالعاتی به امکاناتی شامل ایتنرنت، اتاق پژوهش، مشاوره تحصیلی، است و فضای آرام برای مطالعه در این پاسیون ها فراهم شده است و ​طبق گروه بندی پانسیون‌ها به الف، ب و ج تقسیم شده که استان مرکزی در گروه ب جای دارد.

  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.