stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 415361
  • 03 بهمن 1400 - 12:08
3
مدیر مرکز مشاوره فنچ ایران خبر داد؛

تامین ۴۰ درصد آورده نفتی کشور از طریق صادرات پرندگان زینتی

تامین ۴۰ درصد آورده نفتی کشور از طریق صادرات پرندگان زینتی
مرکزی_ قلمنا_ مدیر مرکز مشاوره فنچ ایران و مربی سازمان فنی و حرفه ای استان مرکزی از تامین ۴۰ درصد آورده نفتی کشور از طریق صادرات پرندگان زینتی خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

مهدی نجمی در اختتامیه رویداد پرندگان زینتی(فنچ سانان) که توام با برگزاری آزمون بین المللی پرورش پرندگان زینتی(فنچ سانان) با کدایسکو در مرکز فنی و حرفه ای شهید سلیمانی اراک بود، گفت: تامین ۴۰ درصد آورده نفتی کشور از طریق صادرات پرندگان زینتی در کشور امکان پذیر است که متاسفانه این موضوع را حتی مسئولان کشوری و دولت مردان نیز نمی دانند.

مهدی نجمی افزود: راه اندازی کسب و کارهای کم سرمایه و پربازده خانگی از مهمترین مقوله هایی هستند که در این شرایط اقتصادی می توانند به رونق اقتصادی خانواده ها و کشور کمک شایانی کنند.

وی ابراز کرد: پرورش پرندگان زینتی به عنوان یک شغل کم سرمایه، زودبازده در حدود دو ماه و پر سود با سرمایه ای حدود ۱۰ میلیون تومان امکان پذیر است.
نجمی اظهار کرد: در این رویداد استان مرکزی میزبان ۱۷۰کارآفرین موفق در زمینه پرورش پرندگان زینتی است که برای اخذ مدارک بین المللی در این حوزه از مرکز فنی و حرفه ای شهید سلیمانی اراک در این رویداد شرکت داشتند.

وی ادامه داد: برای اولین بار استان مرکزی بنیان گذار دوره های آموزشی و تخصصی در حوزه پرندگان زینتی فنچ سانان در کشور بوده است؛ ضمن اینکه اراک پتانسیل خوبی در زمینه پرندگان زینتی دارد و این جز مشاغل کم هزینه و پرسود و زودبازده است و می شود به عنوان مشاغل خانگی آن را در نظر گرفت و همه اقشار می توانند با یک سرمایه کم ۱۰ میلیون تومانی این کار را راه اندازی کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران جز کشورهای صادر کننده به کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس است، افزود: چون این موضوع ناشناخته است و بسیاری پرورش پرندگان زینتی را به عنوان شغل نگاه نمی کنند هنوز مزایای این شغل برای افراد و مسئولان ناشناخته است.

وی یادآور شد: اراک پایتخت پرورش پرندگان زینتی در حوزه برخی از فنچ سانان شناخته شده است و نیازمند آماده کردن بستر لازم برای صادرات از استان مرکزی و استان های همجوار است؛ چرا که بهترین شغل که کمتر از دو ماه به بازدهی می رسد و پربازده و کم سرمایه است بحث پرندگان زینتی است.

  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.