stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 415298
  • 03 بهمن 1400 - 9:48
1
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

بیماران با علائم خفیف به مراکز بهداشتی خوزستان مراجعه نکنند

بیماران با علائم خفیف به مراکز بهداشتی خوزستان مراجعه نکنند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز از بیماران با علائم خفیف خواست برای انجام تست کرونا به مراکز بهداشتی استان مراجعه نکنند زیرا منجر به انتقال ویروس می شوند.
قلم | qalamna.ir :

دکتر محمدحسین سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: نیازی نیست فرد به دنبال آن باشد که ثابت کند بیماری او اُمیکرون است چرا که در شرایط موجود هر آبریزش بینی و گلو درد را باید اُمیکرون فرض کرد که با استراحت ساده و زدن ماسک می توان علاوه بر بهبودی، مانع انتقال بیماری به دیگران شد.

وی به روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا عمدتا اُمیکرون در استان اشاره کرد و گفت: هنوز بیماری گسترده نشده در نتیجه اگر کسی واکسن نزده اکنون بهترین زمان ممکن برای دریافت واکسن است زیرا واکسن و ماسک سپر ایمنی در مقابل کرونا و اُمیکرون می باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه شخصا برای تزریق دُز سوم خود از واکسن پاستوکووک پلاس استفاده کردم گفت: یکی از بهترین واکسن های موجود پاستوکووک پلاس است. ۲ واکسن سینوفارم و پاستو کووک پلاس کم خطرترین و موثرترین واکسن ها علیه کرونا هستند که در تمامی مراکز واکسیناسیون خوزستان موجود است.

بستری ۱۳۰ بیمار کرونایی در استان

وی ادامه با بیان اینکه لزومی ندارد منتظر رنگ بندی بمانیم و بعد رعایت احتیاط کنیم گفت: اکنون باید تصور کرد شرایط زرد کرونایی است و شیوه نامه های بهداشتی با دقت باید رعایت شود.

سرمست گفت: حدود ۱۳۰ بیمار کرونایی در کل استان بستری هستند که یک سوم آنها در بخش های ویژه و ۲ سوم نیز در بخش های عادی تحت مراقبت می باشند.

وی افزود: بیمارستان های خوزستان همچون پیک های قبل از آمادگی لازم برخوردار هستند اما باید به مردم هشدار لازم را بدهیم تا کسی نیاز به بستری نداشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه بحث قرنطینه در مرزهای استان باید اصلاح شود گفت: وظیفه دانشگاه علوم پزشکی شناسایی بیمار است که در مرحله اول فرد باید بیماری خود را بپذیرد و با ما همکاری کند همچنین در مرحله دوم لازم است که دستگاه های مربوطه شرایط قرنطینه را در مرزها فراهم کنند تا بتوان از افراد بیمار مبتلا به کرونا در مناطق مرزی مراقبت کرد.

در حال حاضر تمام شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.