stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 415221
  • 02 بهمن 1400 - 20:14
1
معاون استاندار کرمانشاه:

تکمیل و اجرای طرح آبرسانی شهر کرمانشاه با همکاری همه دستگاه‌ها محقق می‌شود

تکمیل و اجرای طرح آبرسانی شهر کرمانشاه با همکاری همه دستگاه‌ها محقق می‌شود
کرمانشاه - قلمنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تکمیل و اجرای طرح آبرسانی شهر کرمانشاه با حمایت و همکاری همه دستگاه‌ها محقق می‌شود، گفت: همراهی همه جانبه دستگاه قضایی در شتاب بخشیدن به پروژه تامین آب شرب شهر اثرگذار بوده است.
قلم | qalamna.ir :

قلمنا؛ «منوچهر فخری» عصر شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه که با حضور مدیران عضو برگزار شد اظهار کرد: پروژه آبرسانی به شهر کرمانشاه یک طرح بزرگ است و طی این سال‌ها زحمات بسیار مهمی برای این طرح کشیده شده است.

وی افزود: طرح افزایش بار این خط اگر در سالیان گذشته انجام می گرفت، معایب آن هم زودتر مشخص و برطرف می‌شد و اکنون مشکل خاصی در این زمینه بهره‌برداری از آن وجود نداشت.

فخری یادآور شد: در تابستان امسال تلاش های بسیاری برای شناسایی معایب خط انتقال از سد گاوشان صورت گرفته است و بازدیدها و نشست های بسیاری برای شناسایی معایب این طرح و برطرف کردن آن انجام شده است.

وی گفت: با تلاش مجموعه آب منطقه ای کرمانشاه، تاکنون بیش از ۱۱ کیلومتر از خط این انتقال، رفع نقص شده است که ۶ کیلومتر از آن در هفته قبل انجام گرفته که این تلاش‌ها قابل تقدیر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه از همراهی دستگاه قضایی و حضور مستمر نماینده این مجموعه در کنار قرارگاه تامین آب کرمانشاه تقدیر کرد و گفت: موضوع تامین آب شرب کرمانشاه از طرف تمامی دستگاه‌های استان و از جمله دستگاه قضایی به عنوان یک اولویت بسیار مهم دنبال می شود و این همراهی دستگاه قضایی موجب دلگرمی مدیران در روند شتاب بخشیدن به این پیشرفت پروژه است.

وی گفت: خوشبختانه دستگاه قضایی عزمی جدی برای برخورد مقتدرانه با برداشت های غیر قانونی از خط انتقال آب شرب شهر کرمانشاه قرار دارد و بر اساس شکایت دستگاه‌ها با تخلف کنندگان برخورد قانونی انجام می شود.

فخری عنوان کرد: آب و فاصلاب در زمینه حفر چاه‌های جدید برای تامین آب شرب شهر، با شهرداری هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و مدیریت ارشد استان هم درصورت نیاز پشتیبانی های لازم را انجام خواهد داد.

پروژه انتقال آب از سد گاوشان شامل یک تصفیه خانه، خط انتقال و ایستگاه های پمپاژ می شود، که فاز نخست پروژه از سال ۹۲ شروع به کار کرده است.

براساس برنامه‌ریزی‌های بلندمدت انجام شده سالانه حدود ۶۳ میلیون متر مکعب معادل ۲ هزار لیتر در ثانیه آب شرب کرمانشاه توسط سد گاوشان تامین خواهد شد.

شهرستان کرمانشاه بیش از نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده و بزرگترین شهرستان کشور با پنج بخش است.

سرانه مصرف آب شرب در شهر کرمانشاه ۵۳ لیتر بیشتر از میانگین کشوری یعنی ۲۲۳ لیتر در شبانه‌روز است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.