stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 415163
  • 02 بهمن 1400 - 15:56
1

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال؛ بازگشت منصوریان به فولادشهر

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال؛ بازگشت منصوریان به فولادشهر
اصفهان_ تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در هفته شانزدهم رقابت‌هی لیگ برتر به مصاف تیم صنعت نفت آبادان خواهد رفت.
قلم | qalamna.ir :

هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز دوشنبه ۳ بهمن ماه با برگزاری ۴ دیدار ادامه می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم صنعت نفت آبادان است.

تیم فوتبال ذوب‌آهن روز دوشنبه باید آخرین بازی خود قبل از شروع تعطیلات زمستانه رقابت‌های لیگ برتر را برگزار کند و آماده بازی با صنعت نفت آبادان شود. دیداری که کسب امتیاز کامل و پیروزی در آن با توجه به جایگاه صنعت نفت و ذوب‌آهن در جدول و فاصله یک امتیازی آنها، برای هر ۲ تیم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نتیجه آن برای تیم‌های نساجی، گل‌گهر سیرجان و فولاد نیز حائز اهمیت است.

شاگردان تارتار در حالی آماده این دیدار حساس می‌شوند که در آخرین بازی خود در نیم‌فصل نخست مقابل گل‌گهر سیرجان تن به تساوی بدون گل دادند و به رده یازدهم جدول سقوط کردند. ذوب‌آهن در پایان نیم‌فصل نخست ۵ برد، ۳ تساوی و ۷ شکست کسب کرده و با اندوختن ۱۸ امتیاز در رده یازدهم جدول ایستاد.

در آن سو صنعت نفت آبادان در هفته پایانی نیم‌فصل نخست به مصاف تیم هوادار رفت و با نتیجه ۲ بر یک از سد این تیم گذشت تا دومین برد پیاپی خود را به دست آورد. صنعت نفتی‌ها از ۱۵ بازی قبلی خود ۵ برد، ۴ تساوی و ۶ شکست به دست آورده و با اندوختن ۱۹ امتیاز در رده دهم جدول قرار دارند.

ذوب‌آهن چاره‌ای جز پیروزی مقابل صنعت نفت ندارد؛ شاگردان تارتار در ۳ بازی آخر خود از رقابت‌های لیگ برتر و جم حذفی تنها یک برد به دست آورده و در شرایط سختی قرار گرفته‌اند و برای بهبود جایگاه‌شان به ۳ امتیاز کامل بازی نیازمند هستند. سبزپوشان اصفهانی در نیم‌فصل نخست شرایط سختی را پشت سر گذاشتند و برای بازگشت به لیگ چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار ندارند؛ هرچند ذوب‌آهن برای رسیدن به ششمین پیروزی فصل خود از نظر فنی شرایط خوبی دارد.

سبزپوشان اصفهانی برای این دیدار از آمادگی خوبی بهره می‌برند. حضور موثر فرعباسی در درون دروازه ذوب‌آهن خیال تارتار را در فاز دفاعی تا حدودی راحت کرده و علاوه بر آن نوع سیستم و تاکتیک انتخابی تارتار، شرایط خط دفاعی را تا حدودی سامان بخشیده است.

ذوب‌آهن در کمربند میانی وضعیت خوبی دارد و خدابنده‌لو و سلطانی‌مهر با آمادگی بالای خود، نقش پررنگی در نظم دادن به میانه میدان ذوبی‌ها ایفا می‌کنند. از طرف دیگر حضور دانایی و ابراهیم‌زاده در دو جناح چپ و راست ذوب‌آهن، دست تارتار را برای اجرای برنامه‌های هجومی مدنظرش باز گذاشته است. دوندگی بالای هافبک‌های ذوب‌آهن و جنگندگی بی‌امان آنها بدون شک نقطه اتکای تارتار برای بازی مقابل صنعت نفت است.

در فاز هجومی اما ذوب‌آهن تا حدودی با مشکل مواجه است. سبزپوشان اصفهانی با وجود اوج‌گیری جهانی هنوز فرصت‌سوزی زیادی دارند و نمی‌توانند از موقعیت‌های ایجادشده بهره کافی ببرند.

در آن سو صنعت نفت در لیگ بیست و یکم نشانی از تیم همیشه قلدر فصول قبل ندارد و عملکردی ضعیف داشته و نتایج دور از انتظاری به دست آورده است. صنعت نفت فصل را با ۳ شکست پیاپی شروع کرد و تا پایان هفته نهم تنها یک برد به دست آورده بود؛ طلایی‌پوشان آبادان از هفته دهم روند رو به رشدشان را آغاز کردند و از ۶ بازی پایانی خود ۴ برد، یک تساوی و یک شکست به دست آورده‌اند که عملکرد خوبی قلمداد می‌شود.

صنعت نفت از زمان حضور منصوریان با سیستم ۱_۳_۲_۴ بازی کرده و احتملاً در بازی فردا نیز با همین شیوه به میدان خواهد آمد. منصوریان در طول فصول اخیر نشان داده که به اجرای بازی بسته و دفاعی علاقه دارد و تلاش می‌کند تا با تجمع در زمین خودی و پرس شدید تیم مقابل در گام نخست دروازه تیمش را بسته نگاه دارد و در ضد حملات به دنبال گلزنی خواهد بود.

صنعت نفت تیم جوان و دونده‌ای است که در فاز دفاعی مشکلات زیادی داشته و با ۱۴ گل خورده،عملکرد ضعیفی را از خود به جای گذاشته است. شاگردان منصوریان در فاز هجومی نیز شرایط خوبی نداشته و در ۱۵ هفته تنها ۱۱ گل به ثمر رسانده‌اند که نشان از ضعف این تیم در خط حمله دارد.با این حال سبزپوشان اصفهانی مقابل صنعت نفت کار سختی در پیش دارند؛ شناخت منصوریان از تیم سابقش در کنار شباهت شیوه بازی ذوب‌آهن و صنعت نفت می‌تواند شرایط برای هر دو تیم سخت کند.

مصدومان و محرومان:

هر دو تیم برای این دیدار بازیکن محرومی نداشته و با ترکیب کامل به میدان خواهند رفت.

برترین گلزنان:

در تیم ذوب‌آهن میلاد جهانی و در تیم صنعت نفت حکیم نصاری با ۲ گل زده، برترین گلزنان ۲ تیم هستند.

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

حبیب فرعباسی، امیرحسین صدقی، محمد قریشی، پویا پورعلی، محمد سلطانی‌مهر، مسعود ابراهیم‌زاده، رضا خالقی‌فر، میلاد جهانی، آرمان قاسمی، سجاد دانایی، محمد خدابنده‌لو

سرمربی: تارتار

ترکیب احتمالی صنعت نفت آبادان:

فرزین گروسیان، امید خالدی، رضا یزدان دوست، محمد طیبی، فاخر تهامی، حکیم نصاری، محمود مطلق زاده، حسن بیت سعید، طالب ریکانی، مهدی ممی زاده و شروین بزر

سرمربی: علیرضا منصوریان

  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.