stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 414785
  • 01 بهمن 1400 - 13:12
0

وزش باد شدید و احتمال سقوط اشیا در مشهد/ شهروندان مراقب باشند

وزش باد شدید و احتمال سقوط اشیا در مشهد/ شهروندان مراقب باشند
خراسان رضوی- به دنبال پیش بینی اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی مبنی بر وزش بادهای شدید در استان، وزش تندباد در مشهد آغاز شده است.
قلم | qalamna.ir :

به دنبال پیش بینی اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی مبنی بر وزش بادهای شدید در استان و صدور هشدار احتیاطی، وزش تندباد در مشهد و برخی شهرستان ها آغاز شده است و لازم است شهروندان اقدامات احتیاطی لازم را در مورد احتمال سقوط داربست و سایر اشیا در نظر داشته باشند.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، استان از عصر روز گذشته تحت تاثیر سامانه بارشزا و سرد قرار گرفته که فعالیت آن به شکل افزایش شدت وزش باد، بارش باران و برف ، کاهش محسوس دما همچنین تشکیل مه و کاهش دید بروز می کند.

وقوع بارش باران و برف همراه با تشکیل مه و کاهش دید در اغلب نقاط استان، افزایش شدت وزش باد در برخی ساعات با احتمال بروز خسارت، کاهش محسوس دما در اکثر نقاط استان و کاهش دما به به کمتر از ۸ درجه زیر صفر در نقاط سردسیر و کوهستانی، لغزندگی و یخزدگی معابر و محورهای استان به ویژه محورهای کوهستانی همراه با کولاک برف و کندی و اختلال در سیستم حمل و نقل استان از عوارض این سامانه است که تا اواسط هفته آینده نیز برخی از این عوارض ادامه خواهد داشت.

توصیه می شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری خسارات ناشی از وزش باد شدید، تامین سوخت و همچنین تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها، خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و همراه داشتن تجهیزات زمستانی درترددهای جاده‌ای مورد توجه شهروندان باشد.

 

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.