stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 414568
  • 30 دی 1400 - 17:16
0
استاندار همدان:

توسعه روستا‌های همدان به شکل مناسب و فنی دیده شود

توسعه روستا‌های همدان به شکل مناسب و فنی دیده شود
همدان- قلمنا- استاندار همدان تاکید کرد: باید در بازنگری طرح‌های هادی، روستا‌ها و توسعه‌آن‌ها به شکل مناسب و فنی دیده شوند.
قلم | qalamna.ir :

قلم، علیرضا قاسمی فرزاد در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان که با حضور اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن کشور و مسئولان استانی برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات ۱۵ ساله حسن ظفری مدیرکل سابق بنیاد مسکن همدان مطرح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از یادگار‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن یک مجموعه انقلابی، پویا، پرتلاش و دارای اهمیت است، عنوان کرد: راه و شهرسازی در شهرها و کلان‌شهرها و، بنیاد مسکن نیز در حوزه روستا‌ها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر، متولی امور عمرانی و آبادانی است.

استانداری همدان با اشاره به اینکه در ادوار مختلف روستا‌ها همیشه مورد توجه قرار گرفته، اما در دولت سیزدهم، یکی از برنامه‌ها و طرح‌های مورد توجه، بررسی و رفع مشکلات روستاها است، گفت: طبق آنچه که در دولت سیزدهم سیاست‌گذاری شده است، در افق چهار ساله، روستاها تحولات رو به رشدی انجام و اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات تاثیرگذار و تحول‌کننده که در بنیاد مسکن در دستور کار قرار گرفته طرح هادی در روستا‌ها است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه نقش طرح‌ هادی در روستا‌ها به نوعی، همان نقشی است که طرح جامع در شهر‌ها ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به نگرش نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، باید از مهاجرت به شهرها و کلانشهرها جلوگیری شود.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: در راستای مهاجرت معکوس یعنی از شهرها به روستا، اقدامات لازم و تشویقی در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول با تصریح بر اینکه روستا‌ یک محیط مولد، کم‌هزینه و پُرفایده است، بنابراین برای آبادانی روستا‌ها و پرنشاط باید طرح جامع را به شکل گسترده و وسیع دید، گفت: باید در بازنگری طرح‌های هادی، روستا‌ها و توسعه‌آن‌ها به شکل مناسب و فنی دیده شوند.

وی تصریح کرد: فضای روستا در شرایط کنونی بسته است و باید در بازنگری طرح‌هادی راه رشد و توسعه روستا‌ها هموار شود تا نسل‌های بعدی ساکنان روستا بتوانند از منافع آن بهره‌مند شوند.

قاسمی فرزاد گفت: در روستا‌ها نیز باید جلوی اقدامات خودسرانه، ساخت‌و‌ساز‌های غیرفنی و بی‌رویه‌ی غیر مجاز گرفته شود.

استاندارد همدان با اشاره به اینکه در راستای تامین مسکن روستائیان نیز باید تلاش کرد، زیرا طبق قانون اساسی، داشتن مسکن حق طبیعی هر ایرانی است، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن استان در راستای تامین زمین روستاییان کا در نهضت ملی مسکن به عنوان اهتمام ویژه دولت سیزدهم نیز لحاظ شده، تلاش کند.

گفتنی است؛ در این آیین، مهندس مسعود رضایی از نیروهای بومی استان به عنوان مدیر کل جدید این نهاد معرفی شد.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.