stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 414247
  • 29 دی 1400 - 19:14
0

اولویت کاری سرپرست فرمانداری مشهد توجه به حاشیه نشینی است

اولویت کاری سرپرست فرمانداری مشهد توجه به حاشیه نشینی است
خراسان رضوی- سرپرست فرمانداری مشهد گفت: توجه به بحث حاشیه نشینی و توانمندسازی این قشر را به عنوان اولویت کاری قرار خواهم داد.
قلم | qalamna.ir :

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست فرمانداری مشهد گفت: کار و خدمت‌رسانی در مشهد مقدس دارای جنبه‌های استانی، ملی و جهانی است و فعالیت در این شهر به منزله خدمت به مسلمانان جهان است.

وی افزود: باید از ظرفیت معنوی مشهد به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم و اقدامات خود را با این ظرفیت عملیاتی کنیم. متأسفانه تاکنون به‌ خوبی از ظرفیت معنوی مشهدالرضا استفاده نکرده و شرمنده امام رضا(ع) و زائران آن بزرگوار هستیم.

نظری با تاکید به این که شهر امام رضا نباید حاشیه نشین داشته باشد، خاطرنشان کرد: همه مسوولان و در راس آنها رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه دغدغه دارند و رفع این مشکل، نیازمند انسجام، هدفمندی و تصمیم درست و قاطع است.

وی افزود: مشهد مشکلات جدی دارد که بنا داریم با همراهی بخش خصوصی و دستگاه‌هایی که مستقیم به حوزه معیشت و اقتصاد متصل هستند، جبهه و نهضتی اقتصادی برای حل مشکلات این بخش در استان راه‌اندازی کنیم.

در انتصاب مدیران بر وظیفه شناسی تمرکز داریم

استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: در انتصاب مدیران بر وظیفه شناسی تمرکز داریم و ملاک اصلی در انتخاب افراد همین مساله است. در این بین داشتن نگاه انقلابی و تکلیف‌مداری به کرسی مدیریت، موجب می‌شود که مدیر نگاه شخصی به صندلی مدیریت نداشته باشد. بعد از نگاه انقلابی، داشتن جرات و جسارت اهمیت زیادی دارد، چرا که لازمه تحقق نگاه انقلابی است. در این راستا اعتقاد به فرد جهت داده و جرات وی را به حرکت وا میدارد. مدیران نباید تحت تاثیر عملیات روانی دشمن تغییر جهت پیدا کرده و یا دچار سستی در حرکت شوند که چنین نقیصه‌ای در مدیریت انقلابی جایی ندارد. در کنار شاخصه‌های اصلی ذکر شده، مدیر باید تجربه مدیریت موفق داشته باشد.

زیارت باید آسان، سریع و ارزان شود

وی افزود: مهمترین ابزار بهره مندی از وجود امام رضا(ع) زیارت است. زیارت هم برای دلدادگان و زائران داخلی و خارجی و هم مجاوران حضرت باید آسان، سریع و ارزان شود و زائران در مشهد نباید دچار سختی و گرانی شوند . لذا مساله زیارت در اولویت کاری ما خواهد بود. فرماندار مشهد باید این مساله را در اولویت کاری خود قرار دهد. اگر این مساله حل شود بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ما به واسطه زیارت کاهش پیدا می‌کند. شورای عالی زیارت که با حضور رییس جمهوری و جمعی از وزیران در مشهد برگزار شد برکات زیادی داشته است و متعاقب آن اکنون تسهیل زیارت آغاز شده است.

مدیران و خادمان شهر امام رضا باید در تراز آن امام باشند

محسن داوری سرپرست جدید فرمانداری مشهد نیز گفت: توجه به بحث حاشیه نشینی و توانمندسازی این قشر به عنوان اولویت کاری در کنار برنامه ریزی برای موضوع آب و محیط زیست، بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، آسیب‌های اجتماعی و پیگیری مطالبات مختلف شهرستان و تسهیل در امر زیارت ارزان را مورد اهتمام قرار خواهد داد.

وی افزود: در شهر امام رضا(ع)، مدیران و خادمان باید در تراز آن امام همام باشند. بر خود فرض می‌دانم که با به کارگیری مدیران ولایتمدار، لایق، متعهد و متخصص با استفاده از ظرفیت همه اقشار جامعه به خصوص جوانان خلاق، دانشگاهیان، حوزویان، فرهنگیان و دیگر اقشار در راستای آبادانی این شهرستان گام بردارم که امید است با عنایت خاصه حضرت رضا (ع) و حمایت همه مسوولان به خصوص نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، تولیت آستان قدس رضوی، نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی و دیگر اقشار، این توفیق حاصل گردد.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.