stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 413889
  • 28 دی 1400 - 21:24
1

۲۱۳ مورد شکار و صید غیر مجاز در کرمانشاه کشف شد

۲۱۳ مورد شکار و صید غیر مجاز در کرمانشاه کشف شد
کرمانشاه- قلمنا- فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد که از ابتدای امسال تا کنون ۲۳۰ مورد شکار و صید غیر مجاز در سطح استان شناسایی و کشف شده است.
قلم | qalamna.ir :

«آزاد شیخ ویسی» روز سه شنبه در نشستی خبری که در اداره کل محیط زیست کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در این رابطه همچنین ۲۹ مورد شکارچی غیرمجاز نیز دستگیر شده اند.

وی روند کشفیات صید و شکار غیر مجاز در کرمانشاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: محیط زیست کرمانشاه با توجه به کمبود نیروی انسانی جزو۱۰ استان اول کشور به لحاظ کشفیات تخلفات زیست محیطی است.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه عنوان کرد: اکنون با کمبود نیرو مواجهیم و حفاظت از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان با کمتر از ۶۰ نیرو انجام می‌شود که بسیار کمتر از حد استاندار جهانی و ملی است.

شیخ ویسی افزود: برای جذب ۶۷ نیروی محیط‌بان جدید در حال رایزنی هستیم که در صورت تحقق روند نظارت بر مناطق حفاظت شده استان بهتر می شود.

وی یادآور شد: وسعت مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان ۱۶۳ هزار هکتار برابر با ۶.۷ درصد مساخت استان بود که این میزان از ابتدای امسال به ۲۴۵ هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم استان در بحث حفاظت از محیط زیست فعال هستند، گفت: جمعیت حیات وحش استان روبه بهبود است و اکنون گله‌های آهو، قوچ و میش در استان مشاهده می شود.

شیخ ویسی به مشاهده پلنگ در استان نیز اشاره کرد و گفت: مشاهده این پستاندار اتفاق مهمی و خوشحال کننده ای است زیرا تنوع زیستی در منطقه را نشان می دهد.

وی همچنین به آمار آتش سوزی های در تابستان امسال نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۱۰ مورد آتش سوزی در مناطق حفاظت شده داشتیم که نسبت به سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشت.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.