stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 413831
  • 28 دی 1400 - 16:25
1
رییس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد؛

۸۰ درصد نمونه‌های مثبت بررسی شده در خوزستان اُمیکرون هستند

۸۰ درصد نمونه‌های مثبت بررسی شده در خوزستان اُمیکرون هستند
رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: طبق آخرین گزارش هفته اخیر، ۸۰ درصد نمونه‌های مثبت بررسی شده در خوزستان، از نوع اُمیکرون هستند و باید گفت این ویروس در استان غالب شده و در چرخه طبیعت ما وجود دارد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان، در محل استانداری بیان کرد: سویه اُمیکرون در اروپا به سویه غالب تبدیل شده و در ایران نیز به سرعت در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه ویروس اُمیکرون به شدت واگیردار بوده و در حال انتشار است افزود: اگرچه هم اکنون ۹۴ مورد اُمیکرون در خوزستان شناسایی شده اما باید بدانیم که این تعداد مربوط به یک درصد از نمونه‌ها بوده و در واقع ۹ هزار و ۴۰۰ مورد اُمیکرون در استان وجود دارد. 

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ما اکنون به ازای هر سه نفر یک تست در خوزستان انجام می دهیم بنابراین اگر ما تست بیشتری بگیریم به طور قطع موارد بیشتری از اُمیکرون شناسایی می شود.

وی به استفاده از تجارب گذشته در جهت کنترل بیماری اشاره کرد و افزود: یکی از تجارب موفق ما عید فطر پارسال بود که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و فعال شدن مساجد توانستیم ایام عید را بدون موج جدید کرونایی پشت سر بگذاریم لذا انتظار داریم که بار دیگر بلندگوهای مساجد فعال شده و اطلاع رسانی به مردم انجام شود. همچنین فعال کردن ایستگاه های آموزشی در ادارات بسیار موثر است و در زمان موج سوم اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت. 

علوی گفت: ما در موج سوم کرونا در خوزستان با اجرای خوب طرح شهید سلیمانی، ۱۷۷ هزار مورد بیماری را با بیماریابی به موقع شناسایی کردیم و از این تعداد فقط ۱۷ هزار بیمار بستری داشتیم یعنی به ازای هر ۱۰ بیمار سرپایی یک بیمار بستری داشتیم در حالی که در موج چهارم از هر سه بیمار سرپایی یک بیمار بستری می شد که فشار زیادی به بیمارستان های خوزستان آمد.

علوی ادامه داد: در موج سوم کرونا از ورود حدود ۲۴ هزار بیمار به بیمارستان ها پیشگیری کردیم ولی در موج چهارم چون طرح شهید سلیمانی به خوبی اجرا نشد فشار زیادی روی سیستم درمان ما وارد شد و میزان مرگ و میر بالا رفت بنابراین اگر بخواهیم از تجربه موج سوم استفاده کنیم چاره‌ای جز اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی نداریم. 

رییس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: در گذشته دانشگاه علوم پزشکی اهواز به لحاظ موارد رهگیری و تست در کشور اول بود ولی اکنون از متوسط کشوری پایین تر هستیم لذا فعال کردن طرح شهید سلیمانی، اطلاع رسانی از طریق مساجد و ایستگاه های آموزشی ادارات در شرایط موجود حیاتی است 

وی افزود: به لحاظ پوشش واکسیناسیون جزو چهار استان پایین کشور هستیم و تنها استان های سیستان و بلوچستان، کردستان و قم از ما پایین تر هستند در حالی که استان های سیستان و بلوچستان و کردستان جزو استان های محروم کشور بوده و ما نباید خود را با آنها مقایسه کنیم.

او با بیان اینکه پوشش نوبت اول واکسن در استان خوزستان ۸۴ درصد است گفت: ما به لحاظ واکسیناسیون از استان های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام و شهرکرد و فارس به ترتیب پنج، هشت، هشت، ۹ و ۱۱ درصد عقب تر هستیم. 

وی بیان کرد: نبودن اراده کافی بین مسوولان استان، وجود باورهای غلط و تمایل مردم به واکسن آسترازنکا از مهمترین عوامل پوشش پایین واکسیناسیون در استان خوزستان است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: خوزستان از نظر اقتصادی جزو برترین استان های کشور بوده اما همچنان به لحاظ امکانات برای طرح شهید سلیمانی با مشکل روبه رو هستیم.

وی ادامه داد: حضور نیروهای داوطلب بسیجی و هلال احمر نسبت به روزهای قبل کم رنگ تر شده که شاید به نحوه مدیریت ما بر می‌گردد لذا باید یک بازنگری اساسی داشته باشیم. 

هم اکنون تمام شهرستان‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.