stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 413783
  • 28 دی 1400 - 15:46
0
یک متخصص غدد در استان مرکزی:

کم تحرکی بیماران دیابتی در دوران کرونا،نگران کننده است

کم تحرکی بیماران دیابتی در دوران کرونا،نگران کننده است
مرکزی_ قلمنا_ یک متخصص غدد در استان مرکزی از کم شدن تحرک بدنی بیماران مبتلا به دیابت از زمان شیوع اپیدمی کرونا و مضرات پس از آن هشدار داد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر تورج واله ابراز کرد: ورزش علاوه بر بهبود سیستم گردش خون، باعث بهبود سیستم ایمنی نیز می شود، لذا داشتن فعالیت بدنی روزانه ضروری است و بیماران مبتلا به دیابت باید ورزش و پیاده روی را همچنان در دستور کار خود داشته باشند اما باید از حضور در مکان های شلوغ مانند باشگاه ها خودداری کنند.

وی افزود: بیماران دیابتی باید به کنترل قندخون خود توجه بیشتری داشته باشند چراکه کنترل و پایش منظم قندخون می تواند به جلوگیری از عوارض ناشی از افزایش یا کاهش قندخون کمک کند که این مهم در دوران شیوع کرونا مورد بی توجهی قرار گرفته است.

واله با اشاره به اینکه تغذیه سالم بخش اصلی مدیریت دیابت است تاکید کرد : در بیماری دیابت مقدار و نوع قند مصرفی بسیار حائز اهمیت است و مصرف آبمیوه برای بیماران دیابتی به منظور تامین ویتامین های D و C افزایش سریع قند خون را به دنبال دارد بنابراین باید در مصرف آن دقت داشت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : مصرف بیش از حد آبمیوه در دوران ابتلا به ویروس کووید ۱۹، خطر ابتلا به دیابت و افزایش قند خون را به همراه دارد و
این عقیده که ویروس کرونا باعث افزایش مبتلایان دیابت شده تا کنون ثابت نشده است اما دریافت داروهای کورتون، کم تحرکی و رژیم غذایی پرکالری به عنوان علل ابتلا به دیابت مطرح هستند.

این متخصص غدد با اشاره به اینکه تزریق واکسن کرونا تداخلی به داروهای دیابت ندارد، یادآور شد: مصرف دارو مستمر و به موقع در افراد مبتلا به بیماری دیابت یک امر مهم می باشد و قطع بی دلیل آنها عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.