stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 413689
  • 28 دی 1400 - 14:53
2
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

طرح جامع مدیریت شهری در انتظار بررسی و رای صحن علنی مجلس

طرح جامع مدیریت شهری در انتظار بررسی و رای صحن علنی مجلس
اصفهان_ عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جامع مدیریت شهری در کمیسیون شوراها و امور داخلی مصوب شده و در انتظار بررسی و رای صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.
قلم | qalamna.ir :

ابوالفضل ابوترابی افزود: طرح جامع مدیریت شهری با افزایش مسئولیت مدیران محلی با محوریت شهرداری، دهیاری و شوراهای اسلامی، تمرکز در نهادهای دولتی و وزارتخانه ها را کاهش و نقش مردم را در اداره امور افزایش می‌دهد.

وی جلب رای عمومی در انتخاب شهرداران و دهیاران و مصوبات شوراهای اسلامی را از جلوه‌های ممتاز طرح جامع مدیریت شهری اعلام کرد و اظهار داشت: شهروندان با چنین اختیاری قادر به نظارت زیادی بر تصمیمات مسئولان محلی و اجرایی دارند و شفافیت را محقق و از رانت و فساد اقتصادی جلوگیری می‌کند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس این طرح ۲۵ اداره و نهاد خدمات‌رسان توسط نهاد محلی مثل شهرداری‌ها مدیریت می شود و از افزایش سازمان‌ها و نهادها و بزرگی دولت جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کاهش برخی از ادارات و سازمان ها و حجم بالای نیروی انسان با این کار به نتیجه می رسد، یادآورشد: چابکی دولت به کاهش بروکراسی اداری و سرعت در خدمت رسانی منجر می شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: طرح جامع مدیریت شهری در کمیسیون شوراها و امور داخلی مصوب شده و در انتظار بررسی و رای صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

به اعتقاد پیشنهاد دهنده این طرح، تحول بزرگی در سیستم اداری کشور رقم می خورد که به رفع بخش زیادی از نیازهای مردم کمک خواهد کرد.

طرح جامع مدیریت از تکالیف برنامه‌های چهارم و پنجم کشور است که سال ۹۳ لایحه‌ آن ارائه و در سال ۹۶ طرحی توسط نمایندگان مجلس مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این طرح ماموریت شهرسازی، اجتماعی، آموزشی، اقتصادی بر عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار می گیرد.

مدیریت جامع شهری در بسیاری از کشورها در حال اجراست.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.