stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 413632
  • 28 دی 1400 - 12:16
0

پاسخ پلیس راهور به دبیر انجمن خودروسازان ایران

پاسخ پلیس راهور به دبیر انجمن خودروسازان ایران
قلم | qalamna.ir :

پلیس راهور، سرهنگ عین الله جهانی در پاسخ به اظهارات دبیر انجمن خودروسازان گفت: کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی ج.ا.ا در تصادفات زنجیره‌ای حدود ۶۰ خودرو در محور بهبهان به رامهرمز، ضمن بررسی صحنه تصادف مواردی را جهت تنویر افکار عمومی اعلام کردند.

وی افزود: در این گزارش اولا غالب خودروها دارای مدل بالای سال ۱۳۹۱ بوده اند. در ثانی شدت تصادفات مبین سرعت بالای این خودروها در زمان بروز تصادفات بوده که بر هر بیننده ای حتی  غیر کارشناس واضح و مبرهن است.

جهانی تصریح کرد: ثالثا در تصادفات زنجیره‌ای، وسایل نقلیه پشت سر همدیگر، یعنی آسیب موثر به جلوی تمام وسایل نقلیه درگیر حادثه بوده و طبیعی است که با ورود ضربه ناحیه جلوی خودرو باید ایربگ ها عمل می کردند و عجیب اینجاست که دبیر انجمن خودروسازان، ضربه را برای همه خودروها از عقب آنها بیان کرده اند. در حالیکه خودرویی که در این تصادفات از عقب آسیب دیده قبل از آن با قسمت جلو ، به ماشین جلویی برخورد کرده است و باید ایربگ ها عمل می کردند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور افزود: رابعا عمل نکردن ایربگ ها فقط در این تصادفات نبوده و یا انفجاری که در یکی از خودروها در این حادثه شاهد بودیم، صرفاً معطوف به این  تصادف زنجیره ای نبوده و بارها بارها شاهد این نقایص فنی و ضعف ایمنی خودروها بوده‌ایم.

وی گفت: بنابراین انتظار بر این است که به جای پاسخ های غیر فنی و غیر منطقی و به جای مخدوش کردن افکار عمومی با اینگونه نگرش ها، شایسته است همه و همه به فکر اصلاح و بهبود نقایص ایمنی و ارتقاء کیفیت خودروهای تولید داخل باشیم تا ضمن عمل به وظایف، گامی را برای ایمنی بیشتر مردم برداریم.

برخورد ۶۰ دستگاه خودرو در جاده بهبهان در روز دوشنبه ۲۰ دی ماه پنج کشته و ۴۱ مصدوم برجای گذاشت.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران درباره این حادثه و در واکنش به سخنان سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهور که گفته بود ایربگ هیچ کدام از خدوروها در این حادثه باز نشده، با اعلام اینکه ۱۵ خودروی حادثه دیده در این حادثه متعلق به ایران خودرو و ۲۳ خودرو برای شرکت سایپا بوده است، گفت: اکثر خودروهای حادثه دیده دارای ایربگ بودند اما در این تصادف از عقب دچار حادثه شده اند.

وی افزود: افزود: در بخش خودروهای سایپا دو وانت نیسان، سه خودروی پیکاپ، سه خودروی ال ۹۰ و ۱۵ پراید درگیر حادثه شده‌اند. در مجموع عدم آسیب دیدگی خودروهای ال ۹۰ از روبو باعث شده تا ایربگ‌های آنها عمل نکند. از میان ۱۵ خودروی پراید هم ۱۱ خودرو به دلیل سال ساخت تولید فاقد ایربگ بودند.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.