stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 413629
  • 28 دی 1400 - 12:28
2
مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه:

مصرف بی‌رویه باعث افت فشار و قطعی گاز می‌شود

مصرف بی‌رویه باعث افت فشار و قطعی گاز می‌شود
کرمانشاه - قلمنا - مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه محدودیت مصرف گاز برای نیروگاه ها و صنایع بزرگ اعمال شده است، گفت: در صورت مصرف بی‌رویه گاز توسط مشترکان؛ امکان افت فشار و در نهایت قطعی گاز وجود دارد.
قلم | qalamna.ir :

قلم«سیروس شهبازی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی نسبت به کاهش دما و یخبندان استان در روز های آینده؛ از مشترکان گاز خواست مصرف بهینه گاز را رعایت کنند تا با مشکل قطعی گاز مواجه نشویم.

او در ادامه بیان داشت: مدیریت و برنامه ریزی گاز به صورت سراسری در ستاد مرکزی کشور انجام می شود و شرکت های گاز استان ها فقط توزیع کننده هستند، بنابراین امکان دارد اگر نقطه ای از کشور دچار افت فشار گاز شود از دیگر مناطق گاز آن منطقه تامین گردد، به همین خاطر همه باید باهم الگوهای مصرف را رعایت کنیم.

شهبازی میزان مصرف روزانه گاز استان کرمانشاه را در بخش خانگی، تجاری ، اداری و صنایع کوچک بین ۱۳ تا ۱۴ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: به خاطر اینکه در مصرف گاز استان دچار کمبود نشویم، گاز نیروگاه ها و صنایع بزرگ را محدود کرده‌ایم و اگر مردم الگوی مصرف ( تنظیم دما بین۱۸ تا ۲۱ درجه) را رعایت کنند در تامین گاز این صنایع نیز مشکلی نخواهیم داشت.

او در ادامه با اشاره به چند مورد مسمومیت ناشی از نشت گاز در سطح استان از ابتدای آغاز فصل سرما تاکنون از مشترکان خواست در راستای حفظ جان و سلامت خود و اعضای خانواده نسبت به رعایت نکات ایمنی مانند استفاده از وسایل گازسوز استاندارد، استفاده از کلاهک دودکش H در پشت بام و شلینگ و بست استاندارد اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در ادامه همچنین گفت: مشترکانی که دارای موتور خانه هستند می توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران و ثبت نام از خدمات رایگان این شرکت به منظور بهینه سازی موتورخانه های واحدهای مسکونی از جمله تنظیم دما مشعل، عایق بندی موتورخانه و نصب رسوب گیر بهره مند گردند و با انجام این کارها ۱۰ الی ۱۵ درصد صرفه جویی گاز طبیعی داشته باشند.

شهبازی اظهار داشت: اکنون ۹۹/۵ درصد خانوارهای شهری استان کرمانشاه با گازرسانی به ۲۹ شهر و ۸۵ درصد خانوارهای روستایی با گازرسانی به هزار و ۷۴۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

به گفته او همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی، ۱۸ شهرک صنعتی و ۷۴ جایگاه CNG در استان به شبکه گاز سراسری متصل است.

او در ادامه گفت: برنامه گازرسانی به ۳۰۰ روستا بعلاوه شهرهای نوسود، ریجاب و شبکه داخلی ازگله با اعتباری معادل پنج هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که با تکمیل این پروژه‌ها ضریب نفوذ گازرسانی در بخش شهری به ۱۰۰درصد و در بخش روستای به ۹۴ درصد و در مجموع کل استان به ۹۸ درصد ارتقا خواهد یافت.

بارش برف و به دنبال آن سرمای شدید در روزهای اخیر منجر به کاهش محسوس دمای هوا در برخی از شهرستان های استان شده به طوریکه اکنون دما در برخی نقاط به زیر صفر درجه رسیده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۲ هزار و ۵۹۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.