stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 413552
  • 28 دی 1400 - 8:25
1

۷۴ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آب ۳ شهرستان خراسان رضوی وارد شد

۷۴ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آب ۳ شهرستان خراسان رضوی وارد شد
خراسان رضوی- مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفا استان خراسان رضوی گفت: بارش شدید باران و وقوع طوفان، ۷۴ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آبرسانی شهرستان ها صالح آباد، تایباد و باخرز وارد کرد.
قلم | qalamna.ir :

رضا یاقوتی نیا مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفا استان خراسان رضوی اظهار کرد: بارش شدید باران و وقوع طوفان، ۷۴ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آبرسانی شهرستان ها صالح آباد، تایباد و باخرز وارد کرد.

وی بیشترین خسارت با ۶۸ میلیارد ریال را مربوط به شهرستان مرزی صالح آباد اعلام کرد و افزود: وقوع طوفان موجب قطع جریان برق و دلیل سوختن پمپ و در نهایت خروج چاه شماره ۲ صالح آباد از مدار تولید به مدت ۵ ساعت شد که با تلاش همکاران، این منبع به شبکه تامین برگشت. اما با شروع بارش و وقوع سیل، آب شرب شهر جنت آباد و ۲۷ روستا با دو هزار و ۷۴۳ خانوار  قطع  شد.

یاقوتی نیا در ادامه گفت: مدیرعامل و مدیر دفتر حراست آبفا خراسان رضوی در پی اطلاع از  حادثه در منطقه حضور یافتند و ضمن شرکت در جلسه ستاد بحران شهرستان، از نزدیک رفع مشکل تامین آب شهروندان و روستائیان را مدیریت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در جریان این وقایع، ۲ رشته قنات، یک دهنه چشمه، ۱۰ هزار متر خط انتقال، ۱۵۰متر دیوار ساحلی  و یک حلقه چاه دستی تخریب شد و یک دستگاه پمپ نیز سوخت. برای رفع مشکل کم آبی مناطق آسیب دیده، علاوه بر ارسال الکتروپمپ و تجهیزات،  نسبت به اعزام گروه های تخصصی از تربت جام، نیشابور و خواف و توزیع آب با یک دستگاه تانکر اقدام شد.

یاقوتی نیا افزود: سیل به بخشی از تاسیسات شهرستان های  باخرز و تایباد هم ۶ میلیارد ریال خسارت زد.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.