stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 413545
  • 27 دی 1400 - 14:02
0
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

سال گذشته ۵۰۵ نفر در استان دچار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن شدند

سال گذشته ۵۰۵ نفر در استان دچار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن شدند
اصفهان_سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: سال گذشته نیز ۵۰۵ نفر در استان دچار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن شدند که ۱۶ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند.
قلم | qalamna.ir :

فرهاد حیدری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در مرکز اورژانس اصفهان افزود: میانگین زمان رسیدن به محل در جاده‌های استان نیز ۱۴ دقیقه است که نسبت به سال گذشته ۱۱ ثانیه افزایش داشته است.

وی تعداد کل تماس با اورژانس ۱۱۵ برای امداد خواهی در ۹ ماه نخست امسال را ۶۸۸ هزار و ۱۷۱ مورد بیان و اشاره کرد: در این مدت ۲۱۴ هزار و ۹۱۶ مورد از این تماس‌ها منجر به انجام مأموریت شد که از این تعداد ۱۶۴ هزار و ۱۱۷ مورد مربوط به حوادث غیر تصادفی و ۵۰ هزار و ۷۹۹ مورد مربوط به تصادفات بوده است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان ادامه داد: در ۹ ماه نخست امسال ۳۵ هزار و ۳۴۰ مأموریت تصادفی در محدوده شهری و ۱۵ هزار و ۴۵۹ مأموریت تصادفی در جاده‌های استان انجام شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون اورژانس هوایی ۲۷ مأموریت انجام داد که در جریان این مأموریت‌ها ۳۴ بیماران و حادثه‌دیده را به مراکز درمانی منتقل کرد.

حیدری اضافه کرد: از این میزان، ۱۳ مورد مربوط به حوادث ترافیکی، یک مورد انتقال مادر باردار به بیمارستان، و ۱۱ مورد سایر موارد و بیماری‌ها بوده است.

وی همچنین تعداد کل مأموریت‌های موارد مشکوک به کرونا از ابتدای همه‌گیری این ویروس در استان را ۳۰ هزار و ۷۳۴ مورد بیان کرد و اظهار داشت: ۲۸ هزار و ۸۴۶ مورد از این مأموریت‌ها به‌صورت سرپایی و اعزام انجام شد و یک هزار و ۸۸۸ مورد دیگر انتقال بین مراکز درمانی استان بوده است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان بابیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا اورژانس اصفهان به‌صورت میانگین روزانه ۴۶ مأموریت اورژانسی انجام می‌دهد خاطرنشان کرد: میانگین روزانه مأموریت‌های مربوط به کرونا در سه‌ماهه سوم امسال به ۲۰ مورد کاهش‌یافته است.

وی گفت: تاکنون ۳۹۳ نیروی اورژانس پیش بیمارستان در استان به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲ نفر نیز به شهادت رسیده‌اند.

۷ درصد اعزام‌های اورژانس ۱۱۵ اصفهان مربوط به بیماران کرونایی است

حیدری عنوان کرد: تعداد تماس‌های شهروندان با ۱۱۵ استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون نسبت به سال‌های قبل از کرونا ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد و اعزام موارد کرونایی نیز ۷ درصد از کل مأموریت‌های اورژانسی را به خود اختصاص داده است.

وی درباره مسمومیت با منوکسیدکربن در استان نیز یادآور شد: در ۹ ماه نخست امسال ۱۹۹ نفر در استان اصفهان با منوکسیدکربن مسموم شدند و که این میزان تا ۲۴ دی‌ماه امسال به ۲۷۵ مورد مسمومیت افزایش‌یافته است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: سال گذشته نیز ۵۰۵ نفر در استان دچار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن شدند که ۱۶ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۲۵ نفر در استان براثر مسمومیت با منوکسیدکربن فوت کردند.

حیدری با اشاره به اینکه در سال جاری ۳ پایگاه اورژانس به پایگاه های اورژانس استان افزوده شده است تصریح کرد: اکنون ۱۵۷ پایگاه اورژانس شامل یک پایگاه امداد هوایی، ۷۸ پایگاه جاده ای و ۷۸ پایگاه شهری در استان فعالیت دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.