stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 413539
  • 27 دی 1400 - 16:52
1
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان:

زباله‌های عفونی بخش درمان با مدیریت ویژه دفن می‌شود

زباله‌های عفونی بخش درمان با مدیریت ویژه دفن می‌شود
اصفهان_ رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان درباره وضعیت زباله‌های عفونی بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: طبق قانون پسماندهای بیمارستانی شامل پسماند عادی و ویژه پزشکی که قابلیت انتقال عفونت را دارند، باید به نحو مناسبی بی‌خطرسازی شوند.
قلم | qalamna.ir :

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان با بیان اینکه در اکثر مناطق شهرستان وضعیت دفن زباله اصولی نیست، گفت: زمانی که زباله‌ها به‌صورت غیراصولی دفن شود، از لحاظ منظره و پوشش گیاهی و همچنین آب‌های زیرزمینی آلودگی‌های خاص خودش را به وجود می‌آورد.

حسین شواخی در گفت‌وگو با اظهار کرد: با وجود تذکر مکرر در جلسات مختلف به شهرداری شهرهای اردستان، زواره و مهاباد و دهیاری‌های روستاهای اردستان در خصوص ساماندهی وضعیت زباله‌ها، اما همچنان پسماندهای زباله در این شهرستان به‌صورت سنتی و غیراصولی دفن می‌شوند. افزایش میزان زباله به‌عنوان یک تهدید برای محیط‌زیست و سلامت مردم محسوب می‌شود.

وی افزود: با شکایت محیط زیست از شهرداری اردستان، این مجموعه توسط دستگاه قضایی محکوم و جریمه شد و شهرداری هرچه زودتر باید نسبت به ساماندهی وضعیت دفن زباله‌های شهری اقدام کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان با بیان اینکه در اکثر مناطق شهرستان وضعیت دفن زباله اصولی نیست، گفت: زمانی که زباله‌ها به‌صورت غیراصولی دفن شود، از لحاظ منظره و پوشش گیاهی و همچنین آب‌های زیرزمینی آلودگی‌های خاص خودش را به وجود می‌آورد.

شواخی داشتن حصار کشی مناسب برای ممانعت از ورود افراد متفرقه به مکان دفن زباله، انجام مراحل دفن به‌صورت کاملاً بهداشتی و براساس ضوابط تعیین شده، حفر ترانشه با زیرسازی مناسب، پوشش کامل خاک و آهک بعد از دفن زباله را بخشی از ویژگی‌های یک ترانشه یا دفن‌گاه استاندارد دانست و گفت: متأسفانه هیچ کدام از این کارها در ترانشه‌های دفن زباله سطح شهرستان اردستان انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین حدود ۳۰ تا ۳۵ تن زباله تولید می‌شود، تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد از ترانشه‌های زباله در شهرستان اردستان مورد تأیید محیط زیست نیست و باید برای این وضعیت، فکری اساسی شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان درباره وضعیت زباله‌های عفونی بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: طبق قانون پسماندهای بیمارستانی شامل پسماند عادی و ویژه پزشکی که قابلیت انتقال عفونت را دارند، باید به نحو مناسبی بی‌خطرسازی شوند.

شواخی با اشاره به اینکه پسماندهای عفونی، توسط دستگاه‌هایی همچون اتوکلاو در بیمارستان‌ها بی‌خطر می‌شوند، گفت: بعد از انجام فرآیند بی‌خطر سازی، بار میکروبی زباله‌ها به حداقل می‌رسد و بعد از طی این مراحل به مراکز دفن پسماند منتقل خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: با بازدیدی که از عملکرد دستگاه بی خطرساز زباله‌های عفونی بیمارستان اردستان انجام شد، هیچ‌گونه تخلفی مشاهده نشد و زباله‌های عفونی بخش درمان شهرستان با مدیریت ویژه پیمانکار دفن می‌شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.