stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 413438
  • 27 دی 1400 - 16:53
1

کلاهبرداری از شهروندان در صدر جرایم اینترنتی استان سمنان قرار گرفت

کلاهبرداری از شهروندان در صدر جرایم اینترنتی استان سمنان قرار گرفت
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ محمد رضا فدائیان روز دوشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات پلیس آگاهی استان سمنان با اشاره به این که ۹۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتای استان از ابتدای امسال تاکنون منجر به نتیجه و کشف شده است اظهار داشت: کم اطلاعی در خصوص سایت‌های آگهی خرید و فروش کالا و ارائه خدمات و پرداخت بیعانه با سهل‌انگاری و بی‌توجهی قبل از دریافت کالا از عوامل وقوع کلاهبرداری اینترنتی است.
وی اضافه کرد: جرایم در زمینه برداشت اینترنتی با تلاش پیشگیرانه پلیس و کمک بخش‌های مختلف در امر اطلاع رسانی از ابتدای امسال تا کنون نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافت.
فدائیان بیان کرد: فعال شدن رمز پویا از عوامل موثر کاهش جرایم مربوط به برداشت اینترنتی غیرمجاز است.
وی یادآور شد: بیشترین جرایم سایبری در استان سمنان مربوط به کلاهبرداری، برداشت اینترنتی غیرمجاز و مزاحمت اینترنتی است.
وی گفت:  آگاه‌سازی‌های عمومی و انجام اقدام‌های پیشگیرانه از سوی پلیس با کمک رسانه برای ارتقای سواد سایبری و رسانه‌ای لازمه کاهش پرونده‌های ورودی به پلیس فتا است.
رئیس پلیس فتا استان سمنان اظهار داشت: تیم رصد و پایش پلیس فتا استان با بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به پایش گسترده این فضا پرداخته و با مجرمان و کلاهبرداران  فضای مجازی با جدیت برخورد می‌کند و مجرمان باید بدانند خدشه به امنیت کاربران در فضای مجازی خط قرمز پلیس فتا است.

برگزاری پویش کودکان سایبری گامی برای ارتقای آگاهی در استفاده از فضای مجازی
رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: دومین پویش کودکان سایبری با هدف ارتقای آگاهی و مراقبت از کودکان در فضای مجازی از بیست و پنجم دی به مدت یک هفته در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: به واسطه شیوع و همه‌گیری کرونا کسب و کارها و آموزش به سمت فضای سایبر منتقل شد و طبق بررسی‌ها، یک سوم کاربران فضای سایبر کودکان و نوجوانان است و این آمار روبه افزایش است و درصد پرونده‌های ارجاع کودکان در پلیس فتا در مدت شیوع کرونا افزایش ۲ برابری داشته است.
فدائیان تصریح کرد: کاربران سایبری در گروه سنی کودکان و نوجوانان رو به افزایش است و همین موضوع نشان دهنده ضرورت توجه به آموزش صحیح استفاده از فضای مجازی است.
وی یادآور شد: والدگری در فضای مجازی یکی از شعارهای نامگذاری شده برای هفته پویش کودکان سایبری است و این شعار بیانگر ضرورت توجه و همراهی والدین بر فرزندان در استفاده از فضای محازی در کنار تامین دستگاه هوشمند است.
وی تاکید کرد: والدین باید فرزندان را در فضای سایبری همراهی کنتد و تنها نگذارند، چرا که اگر ارتباط بین والد و فرزند خوب و نزدیک باشد کودکان مشکلات سایبر را به والدین اطلاع می‌دهند و از وقوع بسیاری گرفتاری و بزه‌های سایبری جلوگیری می‌شود.
وی افزود: جذابیت، فاقد حد و مرز و دسترسی به اطلاعات زیاد از ویژگی های فضای سایبر است و مجرمان با اهداف مجرمانه در این فضا فعالیت می‌کنند و آموزش مهمترین رکن در استفاده درست از فضای مجازی است.
رئیس پلیس فتا استان سمنان خاطرنشان کرد: فضای مجازی مهمترین ابزار دشمن برای رسیدن به اهداف شوم است و فرهنگ‌سازی استفاده درست از فضای مجازی راهکار مقابله با دشمن است.
پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.