stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 413421
  • 27 دی 1400 - 15:04
1
مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا در وزارت کشور:

شهرداران به مساله آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی توجه جدی داشته باشند

شهرداران به مساله آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی توجه جدی داشته باشند
کرمانشاه - قلمنا- مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا در وزارت کشور، یکی از محورهای مهم مدیریت بحران شهرداری را توجه به آسیب‌های اجتماعی از جمله حاشیه‌نشینی، بافت فرسوده و پسماندها دانست و گفت: از شهردار کرمانشاه هم انتظار می‌رود به این مسائل مهم توجه جدی داشته باشند.
قلم | qalamna.ir :

قلم به نقل از ؛ «محمدرضا صمیمی» روز دوشنبه در مراسم معارفه شهردار کرمانشاه در تالار انتظار این شهر با بیان اینکه شهرداری‌ها به دلیل تنوع فعالیت‌های که دارند می‌توانند باعث ارتقای رضایت و یا عدم رضایت بسیار زیاد مردم شوند، افزود: تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و شهر همواره باید در اولویت کاری شهرداران باشد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ به کلانشهرها و شهرداران توجه جدی شده است، گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که شهرداران باید مورد توجه قرار دهند، مدیریت مصرف آب به خاطر بحران آب کشور و مدیریت فضای سبز با پس آب‌ها است که مورد تاکید وزارت کشور و متولیان حوزه آب می باشد.

وی اهمیت ساماندهی نیروی انسانی را یکی دیگر از موضوعات مهم شهرداران کشور دانست و تصریح کرد: ما در شهرداری ها سه برابر ظرفیت نیروی کار داریم اما باز با کمبود نیرو مواجه هستیم و باید نحوه مدیریت و به کارگیری این نیروها در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا در وزارت کشور در ادامه گفت: شهرداری ها می توانند به لحاظ اقتصادی در سطح شهرها و استان ها بسیار تاثیر گذار باشند و باید شهرداران به این موضوع درآمد پایدار توجه کنند.

صمیمی اضافه کرد: یکی از موضوعات دیگر که در شهرداری ها با آن مواجه هستیم فساد است هرچند با حجم و گسترده و تنوع فعالیت این دستگاه بسیارناچیز است اما باید این امر ناچیز نیز رفع شود.

او همچنین بر همکاری شهرداری ها با دستگاه های اجرایی در موضوع تامین معیشت و مسکن با توجه به فرهنگ شهری ایرانی اسلامی تاکید کرد و گفت: کرمانشاه با سابقه دیرینه، فرهنگی، تاریخی شهری بزرگ و با قدمت است و
انتصاب همزمان استاندار و شهردار کرمانشاه را برای خدمت رسانی باید به فال نیک گرفت.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا در وزارت کشور در ادامه سخنانش با اعلام اینکه هزار و ۴۱۰ شهر کشور، شهردار دارند افزود: از این تعداد، ۵۴ شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.

صمیمی اضافه کرد: طبق ماده ۹۰ قانون شوراها بر فعالیت های شهرداران توسط هیات تطبیق متشکل از فرماندار و رئیس دادگستری شهرستان و یکی از اعضای شورا نظارت می شود و هیات حل اختلافی نیز در سطح شهرستان و مرکز کشور نیز بر اختلافات رسیدگی می کنند.

او اظهار کرد: طبق ماده ۸۰ قانون شوراها ۴۰۰ نوع خدمت در قالب ۳۴ شرح وظیفه برای شهرداری ها تعریف شده که نشان از اهمیت و جایگاه مهم توجه به شهرداران است.

او با تاکید بر اینکه شهرداران باید سه وجه شایستگی فردی، سازمانی و راهبردی برای موفقیت داشته باشند، گفت: اول شایستگی فردی، که از دانش تجربه و ویژگی های شخصی فرد ناشی می شود، دوم ویژگی شایستگی سازمانی، یعنی اینکه شهردار بتواند از منابع و ظرفیت ها ، مهارت های نیروی انسانی به طور احسنت استفاده کنند و سوم از اینکه شهردار ها بتوانند راهبرد و استراتژی برای فعالیت ها داشته باشند و اهداف و استراتژی مشخص داشته باشند تا دستاوردی ملموس داشته باشند.

قلمنا؛ در پایان این مراسم شهردار کلانشهر کرمانشاه که ۲۲ دی ماه امسال از سوی وزیر کشور منصوب شد معرفی شد.

در بیست و ششمین جلسه شورای شهر کرمانشاه که عصر یکشنبه ۲۱ آذر امسال در سرسرای شورای شهر برگزار شد، «نادر نوروزی» با کسب ۱۱ رای موافق اعضا، سکان شهرداری کرمانشاه را برعهده گرفت.


مشاور عالی استانداری استان مرکزی، معاون بازرسی کل ناجا و مدیرکل حقوقی شهرداری تهران، معاون اجرایی و اطلاع رسانی کرسی و مرکز حقوق بشر صلح و دموکراسی دانشگاه شهید بهشتی و کارشناس ارشد کمیسیون حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله سوابق اجرایی نوروزی است.

حدود ۳۰ نفر برای تصدی پست شهردار کرمانشاه اعلام آمادگی کرده بودند که پس از ۲ هفته ارزیابی‌ها و مصاحبه‌های متعدد ۶ نفر به مرحله نهایی رسیدند که شورای شهر کرمانشاه از میان آنها نوروزی را به عنوان شهردار کرمانشاه برگزید.

«سعید طلوعی» شهردار قبلی کرمانشاه ۱۲ مرداد امسال پس از ۳۰ ماه مسوولیت شهرداری کرمانشاه از این سمت خداحافظی کرد.

کلانشهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به شهروندان خدمات ارایه می‌دهد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.